Directorul general al grupului auto german Volkswagen AG a vorbit pentru săptămânalul german WirtschaftsWoche despre mașinile autonome și când ar putea apărea pe piață.
Șeful celui mai mare producător de autovehicule din lume în funcţie de numărul de unităţi vândute se aşteaptă ca automobilele autonome să fie disponibile la vânzare după 2025.
Herbert Diess susţine că la baza acestor previziuni este faptul că performanţa chip-urilor de calculator se dublează la fiecare 18 luni, iar progresele realizate în domeniul inteligenţei artificiale urgentează şi ele dezvoltarea de autovehicule autonome.
„Ne putem aştepta ca în curând sisteme să fie capabile să gestioneze chiar şi cele mai complexe situaţii create de condusul autonom”, a declarat Herbert Diess pentru săptămânalul german WirtschaftsWoche.
A călătorit cu o mașină autonomă
Diess a dezvăluit că în urmă cu un an şi jumătate a călătorit el însuşi cu un automobil autonom dezvoltat de firma americană Waymo. „A fost impresionant.
Într-un regim de trafic lejer, cu vreme bună şi o viteză mai mică de 70 de kilometri pe oră, totul funcţionează destul de bine”, a spus Herbert Diess. Acesta s-a declarat impresionat şi de performanţele producătorului american de automobile electrice Tesla.
„Unul din punctele tari ale Tesla este că graţie flotei sale din ce în ce mai mari de vehicule,ei colectează constant date şi utilizează inteligenţa artificială pentru a-şi îmbunătăţi constant sistemul.
Putem spune că Tesla nu este doar o companie auto ci o reţea neuronală care învaţă să conducă din ce în ce mai bine”, susţine directorul general de la Volkswagen.
Volkswagen intenționează să lanseze un automobil electric de masă
Planurile gigantului producător de mașini arată că Volkswagen a decis să urgenteze dezvoltarea unui mic automobil electric de masă, în avanpremiera unor norme mai dure de mediu.
Potrivit unui proiect denumit „Small BEV (Battery Electric Vehicle)”, inginerii de la VW se grăbesc să pună la punct un automobil complet electric de mărimea unui Polo, care ar urma să coste undeva între 20.000 şi 25.000 de euro.
Aceasta înseamnă că va fi mai ieftin decât modelul electric Volkswagen ID.3, care a fost lansat pe piaţă în luna septembrie.
Volkswagen nu a oferit alte detalii cu privire la modul în care ar putea arăta viitorul automobil electric de masă, când ar putea fi lansat şi unde ar putea fi construit.
Grupul auto german estimează că noile ţinte de emisii mai stricte ale Uniunii Europene îl vor forţa să crească proporţia ocupată de vehiculele hibride şi electrice în vânzările sale totale de autoturisme în Europa până la 60% în 2030, de la o ţintă anterioară de 40%.