Mașinile care au înregistrat cel mai înalt kilometraj mediu. Ce rol are culoarea

masini de diferite culori

SURSA FOTO: Dreamstime

Deși pe piața vehiculelor la mâna a doua domină culorile mașinilor precum alb, gri și negru, nu toate mașinile vopsite în aceste nuanțe sunt achiziționate pentru a parcurge distanțe mai lungi. Cele mai recente studii realizate de carVertical, o companie specializată în date auto, desfășurate în 15 țări europene, printre care și România, au scos la iveală o corelație interesantă între culorile mașinilor și kilometrajul acestora.

Mașinile cu cei mai mulți kilometrii

În România, conform datelor carVertical, mașinile de culoare maro au înregistrat cel mai înalt kilometraj mediu, ajungând la 182.495 de kilometri, urmate de cele negre, cu 173.274 de kilometri, și cele gri, cu 167.471 de kilometri.

Maroul este adesea asociat cu mașinile premium sau de lux, potrivite pentru călătorii zilnice pe distanțe lungi, în special în afara orașului. Negrul, deși nu este întotdeauna practic, deține o cotă semnificativă pe piață și este apreciat de diverse categorii de șoferi.

Argintiul se numără printre culorile cele mai populare, fiind prezent pe o gamă largă de mașini, de la modelele de segment A sau B până la vehiculele de lux. Este considerat și cea mai practică nuanță și este utilizat frecvent în țări cu condiții climatice variate.

Matas Buzelis, expert auto și șeful de comunicații al carVertical, subliniază că mașinile diesel sunt cele care parcurg cei mai mulți kilometri.

Cu toate acestea, cercetarea efectuată de echipa lor a ajuns la concluzia că și culorile vehiculelor au un impact semnificativ asupra gradului lor de utilizare.

„Mașinile diesel parcurg cei mai mulți kilometri. Cu toate acestea, cercetarea noastră a concluzionat că și culorile vehiculelor influențează cât de mult sunt utilizate acele mașini”, spune Matas Buzelis.

Mașinile cu cel mai scăzut kilometraj

Mașinile de culoare portocalie au înregistrat cel mai mic kilometraj mediu – 126.864 km. Vehiculele roșii, cu 138.314 km, și cele galbene, cu 156.625 km, parcurg, de asemenea, mai puțini kilometri decât orice alt tip de mașină.

Portocaliul este o opțiune extrem de rară în rândul cumpărătorilor și este folosit mai ales pentru serviciile speciale de transport.

Roșul este, de asemenea, o culoare relativ neobișnuită, găsită mai des pe vehiculele care aparțin pasionaților de mașini. Este o alegere populară pentru decapotabile, roadsteruri și coupe-uri, însă aceste tipuri de mașini sunt rareori utilizate la fel de frecvent ca break-urile sau SUV-urile. Galbenul este preferat în special de către șoferii care doresc să se remarce, însă aceștia nu sunt, în general, cei care parcurg distanțe lungi.

Buzelis explică că cumpărătorii de mașini second hand sunt mai puțin pretențioși în privința culorilor vehiculelor în comparație cu cei care cumpără mașini noi de la reprezentanțe.

Cu toate acestea, există și cumpărători care acordă o atenție sporită culorii unei mașini și nu sunt atât de interesați de starea tehnică a acesteia.

SURSA FOTO: Dreamstime

Această abordare nu este recomandată, deoarece mașinile care au fost prost întreținute pot arăta bine la exterior, dar pot fi costisitoare de întreținut și deținut pe termen lung.

Acesta subliniază că starea tehnică a mașinii și istoricul acesteia ar trebui să fie factorii principali care influențează decizia cumpărătorului, nu culoarea sau aspectul vizual al vehiculului.

„Cumpărătorii de mașini second hand sunt mai puțin pretențioși în privința culorilor vehiculelor în comparație cu oamenii care cumpără mașini noi de la reprezentanțe. Cu toate acestea, sunt și unii cumpărători care se concentrează mai mult pe culoarea unui vehicul și acordă mai puțină atenție stării în care se află acesta. Nu este cea mai bună abordare, deoarece mașinile prost întreținute ar putea arăta bine la exterior, dar pot fi costisitoare de deținut și întreținut. Starea mașinii și înregistrările istorice ar trebui să fie factorii care influențează cel mai mult decizia cumpărătorului, nu culoarea sau atractivitatea vizuală a mașinii”, explică Buzelis.