2035, anul în care motoarele pe benzină și motorină ar putea dispărea complet?

2035, anul în care motoarele pe benzină și motorină din Europa ar putea dispărea complet. După ce producătorii auto și guvernele au criticat Uniunea Europeană pentru că a grăbit distrugerea motorului cu ardere internă, unii politicieni s-au pronunțat ferm împotriva interdicției ICE din 2035.

Dacă unui anumit producător nu i se permite să-și vândă mașina pe benzină în UE, pierderea unei piețe majore (cu 27 de țări) ar putea perturba economiile, ar putea crește costurile de producție și riscă să ucidă complet anumiți producători.

Cel mai mare grup politic al Parlamentului European, Partidul Popular European (PPE), face presiuni asupra oficialilor de la Bruxelles pentru a-i convinge să se răzgândească. Reuters a pus mâna pe un draft al PPE, care susține că interdicția „ar trebui să fie anulată”, scrie Motor1.

PPE vrea motorul cu ardere internă să supraviețuiască și după 2035

PPE vrea ca motorul cu ardere internă să supraviețuiască la mașinile care funcționează cu combustibili alternativi și după jumătatea următorului deceniu. În plus, proiectul notează că producătorii auto ar trebui să beneficieze în continuare de permisiunea de a vinde hibrizi plug-in și după 2035.

Confruntându-se cu cererea în scădere, multe companii auto active în Europa și-au anulat obiectivele privind vehiculele electrice. Chiar și Volvo a anunțat că, probabil, va mai vinde mașini cu motoare pe benzină după 2030.

Înainte de orice PPE vrea ca reglementările mai stricte privind emisiile, care intră în vigoare anul viitor, să fie amânate până în 2027 pentru a proteja companiile de plata amenzilor. După cum s-a raportat anterior, ținta medie actuală a flotei de 115,1 g/km (pe baza ciclului WLTP) va scădea cu aproximativ 19% în 2025, până la 93,6 g/km.

Industria auto ar putea plăti până la 15 miliarde de euro în amenzi doar anul viitor

Producătorii de automobile plătesc o amendă de 95 EUR (100 USD) pentru fiecare gram peste ținta de emisii ale flotei. Deoarece penalizarea se aplică fiecărei mașini, amenda se adaugă rapid când vine vorba de un mare producător de automobile, precum Grupul Volkswagen.

CEO-ul Renault, Luca de Meo, a făcut calculele și estimează că industria auto ar putea plăti până la 15 miliarde de euro (15,7 miliarde de dolari) în amenzi doar anul viitor.

Luca de Meo
Luca de Meo (SURSA FOTO: Renault Group)

Cu toate acestea, șeful BMW, Oliver Zipse, a declarat că obiectivul mai dur privind emisiile flotei nu ar trebui amânat, deoarece companiile auto au avut cinci ani la dispoziție pentru a se pregăti pentru regulile mai stricte.

Oliver Zipse
Oliver Zipse (SURSA FOTO: BMW Press – BMW Group)

Orice decizie luată în Europa va avea ramificații globale uriașe

PPE este un partid influent în Parlamentul European, având în vedere că este cel mai mare grup politic și are cei mai mulți membri în noua Comisie Europeană.

Urmează să vedem ce se întâmplă, dar orice decizie luată în Europa va avea ramificații globale. Dacă unui anumit producător nu i se permite să-și vândă mașina pe benzină în UE, pierderea unei piețe majore (cu 27 de țări) ar putea perturba economiile, ar putea crește costurile de producție și ar putea ucide complet anumiți producători.

Acest lucru ar avea repercusiuni asupra locurilor de muncă, multe fiind deja amenințate în Europa. Volkswagen se gândește serios să închidă trei fabrici din Germania pentru a reduce costurile.