Reguli noi pentru permis în Africa de Sud. Mulți susțin că, de fapt, asta va însemna și mai multe probleme pentru șoferi. Potrivit expertului în abilități de conducere și siguranță rutieră, Rob Handfield-Jones, nu există dovezi care să susțină ipoteza că testele anuale de funcționare ar reduce accidentele mortale în Africa de Sud.

Citând statistici publicate de Road Traffic Management Corporation (RTMC), acesta a spus că datele sugerează că nu există nicio corelație între accidentele mortale și starea de funcționare a mașinilor, potrivit mybroadband.

”Problemele vehiculelor au contribuit din ce în ce mai puțin la accidentele fatale, în ciuda unui procent din ce în ce mai mare de vehicule neadecvate”, a spus el.

În opinia sa, autoritățile ar fi trebuit să analizeze acest lucru, înainte de a face declarații publice cu privire la starea tehnică a mașinilor care circulă pe drumurile țării.

Se schimbă regulile dacă vrei permis de conducere

„Apelul pentru intervenții radicale în materie de tehnică rutieră, prin urmare, nu are suport în date”, a spus el.

În ceea ce privește afirmația că propunerea ar fi „foarte eficientă”, el a reamintit că ”inspecțiile tehnice periodice obligatorii sunt deja în vigoare pentru mai multe clase de vehicule.”

Ce prevede legea privind inspecțiile tehnice ale mașinilor

Prin lege, autobuzele trebuie să facă o inspecție tehnică la fiecare șase luni, iar vehiculele grele și taxiurile microbuz necesită una în fiecare an.

autobuz electric
SURSA FOTO: Dreamstime

„Nu există nicio dovadă că legislația privind starea tehnică pentru aceste clase de vehicule a condus la un parc de vehicule mai compatibil în general”, a spus Handfield-Jones.

„De fapt, a fost invers. Procentul de vehicule neadecvate în 2006 a fost de 2,9%, semnificativ mai mic decât nivelul din 2015, a subliniat el.

Probleme mai mari pentru șoferi

„Concluziile unei astfel de cercetări ar trebui să fie extrem de puternice pentru a justifica costurile și implicațiile de infrastructură ale extinderii testelor regulate de funcționare la întregul parc de vehicule”, a adăugat el.

„Ceea ce propune Asociația ar însemna costuri și inconveniente substanțial mai mari pentru șoferi”, consideră Jones.

CEO-ul Asociației de Automobile din Africa de Sud, Bobby Ramagwede, a cerut teste anuale obligatorii de tehnică rutieră, după ce ministrul Transporturilor, Barbara Creecy, a dezvăluit statisticile privind decesele rutiere în sezonul 2024/25.