Proprietarii de mașini din perioada 2014-2020 întâmpină dificultăți în a găsi cumpărători dispuși să plătească un preț rezonabil. Dar care este motivul?

Un motor cu probleme

Conform publicației Linternaute, problema principală constă în motorul PureTech, care și-a câștigat reputația de a fi nesigur de-a lungul timpului. Aceasta se datorează unui defect de proiectare ce face ca cureaua de distribuție să se uzeze prematur din cauza contactului cu uleiul de motor. În cele mai grave cazuri, acest lucru poate duce la defecțiuni serioase ale motorului și reparații costisitoare.

Problemele legate de motoarele 1.2 PureTech ale Stellantis, instalate pe numeroase modele ale grupului, sunt deja bine cunoscute: uzura prematură a curelei de distribuție în contact cu uleiul poate provoca daune grave motorului. Aceste defecțiuni au cauzat multe probleme clienților, iar compania a luat măsuri, înlocuind cureaua cu o versiune mai nouă pe bază de lanț. Totuși, problemele persistă pentru vehiculele deja livrate.

Prețuri mici, prea mici

Din cauza reputației proaste, dealerii de mașini sunt mai reticenți în a accepta modelele cu motoare PureTech.

„Nu luăm înapoi niciun PureTech decât dacă este încă în garanție”, afirmă Yoni Dayan de la Simplicicar.

Cei care totuși acceptă aceste mașini licitează sume mici pentru a compensa riscurile. Analizele arată că valorile de revânzare ale acestora nu sunt deloc impresionante.

De exemplu, un Peugeot 208 din 2015 cu 82 CP a pierdut 61% din valoarea inițială, mult mai mult decât un Volkswagen Polo similar, care a scăzut cu 48%. Un Citroën C3 din același an și-a pierdut 65% din valoare.

S-a prelungit și perioada de garanție

Pentru a recâștiga încrederea consumatorilor, Stellantis, grupul care produce modelele afectate, a implementat mai multe măsuri. Perioada de garanție a fost extinsă la 8 ani sau 160.000 km, iar un bonus de casare a fost introdus pentru proprietarii care aleg să facă upgrade la un model mai nou. Totuși, doar timpul va arăta dacă aceste măsuri vor ajuta modelele să își recupereze valoarea reală. Riscul ca motorul să se oprească brusc va rămâne însă o problemă constantă.

Stellantis este un producător franco-italian-american de automobile cu sediul central în Amsterdam, Țările de Jos, rezultat din fuziunea producătorilor PSA și FCA, după încheierea unui acord de fuziune 50-50 din anul 2020. Stellantis este utilizat exclusiv ca marcă corporativă, în timp ce numele și siglele mărcilor constitutive ale grupului au rămas neschimbate după finalizarea acordului de fuziune.