Schimbări pentru șoferii din Germania de la 1 septembrie 2024
Vehiculele care respectă actualul standard Euro 6d-ISC-FCM vor mai putea fi înmatriculate doar până la 31 august 2024, iar de la această dată, toate vehiculele nou înmatriculate vor trebui să fie conforme cu noul standard Euro 6e, transmite echo24.de.
Introducerea standardului Euro 6e va avea loc în trei etape distincte, fiecare aducând cerințe suplimentare legate de emisii. Iată cum vor fi implementate aceste etape:
- Prima etapă (EA): Începând cu 1 septembrie 2024, toate modelele noi de autoturisme trebuie să respecte standardul Euro 6e pentru a putea fi înmatriculate. Acest standard presupune un control mai strict al emisiilor, mai ales pentru vehiculele diesel, și introduce măsuri mai riguroase de monitorizare a emisiilor de noxe în timp real. Mașinile conforme vor primi mențiunea „Euro 6e” în documentele de înmatriculare, alături de un cod specific de emisii (36EA). Prima etapă este valabilă până la 31 decembrie 2025, moment în care se va trece la cerințe mai stricte.
- A doua etapă (EB): Aceasta va deveni obligatorie pentru toate modelele de autoturisme noi omologate de la 1 ianuarie 2025. Începând cu 1 ianuarie 2026, doar vehiculele care respectă aceste noi cerințe vor putea fi înmatriculate. Standardele vor impune un control și mai strict al emisiilor poluante și vor introduce limite mai scăzute pentru particulele nocive eliberate în atmosferă.
- A treia etapă (EC): Începând cu 1 ianuarie 2027, această etapă va aduce o nouă ajustare pentru vehiculele cu combustie internă. Noile modele de mașini vor trebui să se conformeze acestor cerințe, iar de la 1 ianuarie 2028, toate înmatriculările noi vor trebui să îndeplinească standardul Euro 6e în forma sa finală. Această etapă va impune o reducere și mai mare a emisiilor de noxe și va urmări o tranziție mai accelerată către vehiculele electrice și hibride.
De ce este important acest standard?
Standardul Euro 6e reprezintă un pas crucial în combaterea poluării generate de traficul rutier, în special de vehiculele cu motor diesel. Introducerea acestui standard vine în urma scandalului legat de emisiile diesel („Dieselgate”), în care s-a descoperit că mulți producători auto au manipulat testele de emisii pentru a părea că vehiculele lor respectă normele de mediu.
Noua reglementare urmărește să impună standarde mai stricte, monitorizate în mod constant prin sisteme digitale. Acestea vor măsura emisiile vehiculelor în timp real, prevenind astfel manipularea datelor și asigurând că mașinile respectă normele și în condiții reale de trafic.
Ce trebuie să știe șoferii?
Pentru șoferii care intenționează să achiziționeze un nou autoturism, este important să țină cont de aceste noi reglementări. Dacă vehiculul achiziționat respectă standardul Euro 6d, acesta poate fi înmatriculat până la 31 august 2024. După această dată, toate autoturismele noi trebuie să fie conforme cu noul standard Euro 6e.
Acest aspect este deosebit de important pentru cei care locuiesc sau circulă frecvent în zonele ecologice, unde vehiculele cu standarde de emisii mai slabe pot fi interzise sau supuse unor taxe suplimentare.
De asemenea, pentru șoferii de vehicule diesel, standardul minim de emisii Euro 6d rămâne o cerință esențială pentru a evita restricțiile de acces în astfel de zone.
Pentru producători, aceste reglementări impun o presiune suplimentară în ceea ce privește dezvoltarea tehnologiilor de reducere a emisiilor. Producătorii trebuie să își adapteze liniile de producție și să investească masiv în tehnologii mai ecologice, cum ar fi motoarele hibride sau electrice.