Germania vrea să interzică vehiculele cu motoare pe combustie internă
Începând din anul 2035, Germania va interzice înmatricularea vehiculelor echipate cu motoare pe combustie internă.
În ciuda acestei interdicții, rămâne neclar ce se va întâmpla cu vehiculele deja în circulație care folosesc motoare pe combustie.
De curând, Asociația Producătorilor Auto (VDA) a cerut aplicarea unor reglementări și mai riguroase.
În noiembrie 2023, Uniunea Europeană a adoptat directiva RED III, care stabilește ținte precise pentru trecerea la surse de energie regenerabilă. Totuși, fiecare țară membră are libertatea de a adapta aceste măsuri în funcție de propriile necesități.
Până în mai 2025, fiecare națiune este obligată să elaboreze și să prezinte un plan detaliat de reglementare. VDA, într-un recent document de poziție, cere un set de reguli stricte, ce ar putea include și o interdicție totală a comercializării combustibililor fosili.
Germania vizează până în 2030 să aibă 15 milioane de vehicule electrice pe drumuri. Totuși, prognozele sugerează că vor rămâne în circulație aproximativ 40 de milioane de mașini cu motoare pe combustie internă.
Conform VDA, simpla înlocuire a vehiculelor convenționale cu mașini electrice nu este suficientă pentru a atinge obiectivele de reducere a emisiilor de CO₂.
Promovarea utilizării combustibililor regenerabili
Asociația susține că ar trebui acordată o susținere mai amplă pentru promovarea utilizării combustibililor regenerabili.
În acest context, VDA solicită ca până în 2030 să fie impusă o cotă minimă de 5% pentru combustibilii regenerabili nebiologici (RFNBO), inclusiv hidrogenul și combustibilii sintetici.
Se sugerează, de asemenea, implementarea unor măsuri suplimentare pentru a realiza o scădere de 35% a emisiilor de gaze cu efect de seră (THG) până în același termen.
Pentru a atinge aceste ținte, se estimează că sunt necesari 7,1 miliarde de litri de combustibili regenerabili.
Măsură nu va fi suficientă
Chiar dacă interdicția motoarelor pe combustie din 2035 reprezintă un progres semnificativ, Asociația Producătorilor Auto consideră că această măsură nu va fi suficientă pentru a atinge țintele climatice propuse.
Astfel, VDA sugerează implementarea unor politici suplimentare și mai stricte, ce includ interzicerea completă a combustibililor fosili și o promovare amplificată a utilizării combustibililor regenerabili.
Implementarea acestor măsuri este văzută ca fiind crucială pentru diminuarea emisiilor și facilitarea tranziției către o economie mai ecologică.