Secretarul pentru Transporturi, Mark Harper, a precizat că implementarea tehnologiei va fi „un impuls real atât pentru siguranță, cât și pentru economia noastră”.
Proiectul de lege privind vehiculele autonome a primit, luni, avizul regal, informează Yahoo.news.
Legislația, care se aplică în toată Marea Britanie, oferă „cel mai cuprinzător cadru legal de acest fel la nivel mondial”, potrivit Departamentului pentru Transport.
Șoferii nu vor fi făcuți responsabili pentru acțiunea unui vehicul în modul de conducere autonomă
Asta înseamnă că șoferii nu vor fi făcuți responsabili pentru acțiunea unui vehicul în modul de conducere autonomă, iar companii precum cele asiguratorii, producătorii și dezvoltatorii de software vor răspunde când ceva nu va merge bine.
Departamentul Transporturilor a adăugat că vehiculele cu conducere autonomă trebuie să atingă un nivel de siguranță cel puțin la fel de mare ca al „șoferilor umani, atenți și competenți”.
Testele tehnologiei vehiculelor autonome sunt în desfășurare în Marea Britanie. Este vorba de Wayve în Londra și Oxa în Oxford.
„Marea Britanie se află în pragul unei revoluții auto, iar această nouă lege este o piatră de hotar pentru industria noastră, care are potențialul de a schimba pentru totdeauna modul în care călătorim”, a declarat Mark Harper.
Vehiculele cu conducere autonomă pot fi lansate pe drumurile britanice din 2026
„Deși acest lucru nu elimină capacitatea oamenilor de a alege să conducă singuri, legislația noastră înseamnă că vehiculele cu conducere autonomă pot fi lansate pe drumurile britanice încă din 2026, într-un impuls semnificativ atât pentru siguranță, cât și pentru economia noastră”, a continuat el.
Mike Hawes, directorul executiv al Societății Producătorilor și Comercianților de Autovehicule, a declarat: „Este un moment decisiv pentru inovația și siguranța rutieră din Regatul Unit. Vehiculele cu conducere autonomă vor revoluționa societatea noastră, iar noua lege ajută la transformarea ambiției în realitate, plasând Marea Britanie alături de alte piețe globale, care au deja cadrele lor de reglementare.
El a mai spus că ”industria își va continua colaborarea strânsă cu guvernul și cu alte părți interesate pentru a dezvolta legislația necesară care să permită lansarea sigură și responsabilă a vehiculelor cu conducere autonomă și a spijini beneficiile sociale și economice semnificative pe care le vor oferi Regatului Unit”.
Volvo, Mercedes, Tesla și alții au deja mașini cu o serie de caracteristici autonome
Mașinile autonome sunt acele vehicule capabile să simtă mediul și să opereze fără implicarea unui șofer. Nu e nevoie de prezența unui pasager uman pentru a prelua controlul și pot face orice face și un vehicul cu șofer.
Volvo, Mercedes, Audi, Tesla și alții au deja mașini cu o serie de caracteristici autonome. Aici intră controlul complet al vitezei de croazieră cu radar stop-and-go, centrarea benzii, asistență la parcare și multe altele.
De fapt, cu toate elementele sale activate, cel mai recent model Mercedes E400 controlează mai mult progresul mașinii decât o face șoferul în circumstanțe normale. Dar nimic din toate astea nu face ca o mașină să fie „autonomă”, scrie Autoweek.
Mașinile autonome, fie autoturisme personale, taxi-uri sau autobuze, fascinează de multă vreme. Dar până când vor fi date în folosință pe scară largă, va mai trece multă vreme.
Tesla și-a numit sistemul „Autopilot,” cel de la Audi l-a numit „Traffic Jam Assist”, iar cel de la Volvo este „DrivePilot”.