Astfel, presupunând că tocmai ați achziționat o mașină nouă studiul arată cu câți bani o puteți revinde după cei patru ani luați în calcul de analiști. Conform studiului, deși mașinile cu prețuri reduse pierd cei mai puțini bani, în procente din prețul de achiziție situația este cu totul alta.

Pentru ca detaliile să fie cât mai clare, Bähr & Fess a luat în calcul o mașină cumpărată în octombrie 2010 care va fi revândută în octombrie 2014 contabilizând atât devalorizarea temporală cât și pe cea indusă de numărul mediu de kilometri parcurși (15.000 km/an), dar și de impactul apariției unei noi variante a respectivului model în intervalul 2010 – 2014.
De exemplu, în segmentul B al pieței, o Dacia Sandero cu motor de 1.4 litri, care are în Germania un preț de 6.990 de euro, pierde cei mai puțini bani prin comparație cu orice alt concurent până în octombrie 2014 (3.425 euro), putând fi comercializată în acel moment cu 3.565 euro.
Numai că, luând în calcul procentul de depreciere din prețul de achiziție se poate observa că, în timp ce Sandero pierde 49% din valoare, Volkswagen Polo Trendline (44kW) pierde doar 43%. Situații similare pot fi observate și în celelalte clase de vehicule analizate.
Pentru a vedea clasamentele fiecărei clase de vehicule în parte, derulați slide-ul de mai sus.