Vânzările de mașini electrice au crescut în noiembrie, pentru a 11-a lună consecutiv, potrivit Societății Producătorilor și Comercianților de Autovehicule (SMMT), pe măsură ce producătorii auto s-au întrecut pentru a îndeplini obiective dure.

Producătorii au oferit reduceri „masive” în valoare de aproximativ 4 miliarde de lire sterline la vehiculele electrice (EV), a precizat SMMT, conform BBC.

Pe de altă parte, este de așteptat ca anumite firme să rateze obiectivele guvernamentale privind vânzările de vehicule electrice (EV) în acest an și s-ar putea confrunta cu amenzi. Flexibilitatea regulilor înseamnă că acest lucru este puțin probabil.

Regulile spun că producătorii auto trebuie să vândă o anumită cantitate de vehicule electrice, dar pot credita vânzările de la alte firme sau se pot „împrumuta” din propriile cote în anii următori.

Producătorii investesc în VE „la niveluri fără precedent”

Directorul executiv al SMMT, Mike Hawes, a declarat că producătorii investesc în VE „la niveluri fără precedent” și „cheltuie miliarde pentru oferte convingătoare”.

El a adăugat:

„Astfel de stimulente sunt nesustenabile – industria nu poate îndeplini singură ambițiile de lider mondial ale Marii Britanii”.

Cele mai noi înmatriculări ale mașinilor electrice au contrazis tendința generală de scădere a altor vehicule. Deși mai mare parte a cererii de mașini noi a provenit din vânzările flotelor de mașini către întreprinderi, acest sector a înregistrat o scădere a vânzărilor în general. De asemenea, vânzările către clienții privați au scăzut.

Vânzările mașinilor noi pe benzină au scăzut cu peste 17%

Vânzările mașinilor noi pe benzină au scăzut cu peste 17%, mașinile diesel au scăzut cu peste 10%, în timp ce hibridele și hibridele plug-in au scăzut cu peste 3% și, respectiv, cu 1%.

Guvernul de la Londra a promis să se întâlnească cu producătorii auto pentru a discuta obiectivele privind vehiculele electrice, mai ales despre „flexibilitate”.

Producătorii auto au spus că nu vor putea îndeplini obiectivele actuale, conform cărora vehiculele electrice trebuie să constituie 22% din mașinile vândute în 2024, fără mai multe stimulente pentru clienți.

Această cifră este acum de 18,7% și ar putea atinge 19% până la sfârșitul anului.

Vehiculele electrice Vauxhall reprezintă 36% din vânzări

În timp ce multe dintre aceste companii sunt fie chineze, fie produc mașini în China – de exemplu, firma americană Tesla – și alți producători de automobile pot beneficia de stimulente.

La începutul lunii decembrie, atât Ford, cât și Stellantis, care deține Vauxhall, au anunțat reduceri ale locurilor de muncă. Cei doi producători au temeri cu privire la viitorul lor în Marea Britanie, din cauza altor factori.

Ford și-a închis fabrica Bridgend în 2020, invocând Covid-ul drept unul dintre motive. Fostul proprietar al lui Vauxhall, PSA Group, a sugerat în 2019 că Brexit-ul a amenințat fabrica sa din Luton.

Vehiculele electrice Vauxhall reprezintă 36% din vânzări, cele ale Peugeot 29%, Renault 27%, MG 27% și Skoda 23%, conform organizației non-profit New AutoMotive.