PPE cere reconsiderarea interzicerii mașinilor cu motor pe combustie internă

Grupul PPE din Parlamentul European a cerut astăzi revizuirea deciziei Uniunii Europene (UE) de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035. Siegfried Mureșan spune că industria auto din România, care reprezintă 13% din Produsul Intern Brut și susține peste 200.000 de locuri de muncă, este esențială atât pentru economia națională, cât și pentru cea europeană.

Industria auto din România și Europa se confruntă cu competiția neloială din afaceri externe, în special din China, și cu scăderea cererii pentru vehicule electrice, a explicat el. Potrivit spuselor sale, strategia adoptată de PPE vizează protejarea acestui sector vital, susținând tranziția către o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor, dar fără a pune în pericol locurile de muncă și competitivitatea globală.

Europarlamentarul a precizat că, în locul unei interdicții rapide, atingerea obiectivelor climatice ar trebui susținută și prin utilizarea altor tehnologii, cum ar fi carburanții alternativi, biocombustibilii și carburanții sintetici.

„Grupul PPE din Parlamentul European cere revizuirea deciziei de a interzice autovehiculele cu combustie internă

✅ Industria auto din țara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut și are peste 200.000 de angajați. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa.

⛔ Din păcate, industria auto din România și din Europa sunt puternic afectate de competiția neloială din afara UE, în special din China, și de scăderea cererii auto pe plan european, în special la mașinile electrice.

✅ Tocmai de aceea, susțin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei.

ℹ️ Concret, propunem să revizuim decizia Uniunii Europene de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035. Evoluțiile recente arată clar că piața nu este pregătită de o astfel de decizie într-un timp atât de scurt. În schimb, atingerea obiectivelor climatice trebuie sprijinită nu doar prin producția de automobile electrice, ci și prin utilizarea de alte tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanții alternativi (e-fuels, biocombustibili, carburanți sintetici).

Industria auto este motorul economiei europene și al economiei românești. Noi, Grupul PPE, susținem tranziția spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor. Dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto și protejând lucrătorii europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor și competitivitatea noastră pe plan global”, a anunțat, miercuri, Siegfried Mureșan pe Facebook.

Din 2035, toate mașinile și camionetele noi vândute în UE vor trebui să fie fără emisii de CO2

Începând din 2035, toate mașinile și camionetele noi vândute în UE vor trebui să fie fără emisii de CO2. Aceasta face parte dintr-un plan mai larg al UE pentru a ajunge la neutralitate climatică până în 2050. Transportul rutier este responsabil de o mare parte din emisiile de CO2 ale UE, așa că se dorește reducerea acestora: până în 2030, emisiile de la autoturisme ar trebui să scadă cu 55%, iar cele de la camionete cu 50%, comparativ cu nivelurile din 2021.

Când vor fi interzise mașinile cu motoare pe combustie internă?

Din 2035, toate mașinile noi vor trebui să nu emită CO2, pentru a ajuta sectorul transporturilor să devină neutru din punct de vedere al emisiilor până în 2050.

Ce se întâmplă cu mașinile actuale?

Mașinile cu motoare pe combustie internă deja existente nu vor fi afectate de această lege. Veți putea să le folosiți în continuare. Regula se aplică doar mașinilor noi. Dacă cumpărați acum o mașină, o veți putea folosi până când se va încheia durata de viață a acesteia (în jur de 15 ani). Așadar, până în 2050, majoritatea mașinilor de pe drumuri vor fi fără emisii de CO2.

Vom mai putea cumpăra și vinde mașini second-hand cu motoare pe combustie internă după 2035?

Da, acest lucru va rămâne posibil. Totuși, costurile legate de întreținerea și utilizarea acestor mașini ar putea crește, deoarece va deveni mai scump să le întreții, iar prețul combustibilului va putea să fie mai mare.