Există zvonuri conform cărora Ursula von der Leyen face eforturi pentru o astfel de scutire, ca parte a planurilor blocului comunitar de a pune capăt efectiv vânzărilor de mașini ICE până în 2035.
Von der Leyen a declarat că va face eforturi pentru o scutire pentru mașinile care funcționează cu așa-zișii combustibili electronici, în conformitate cu planurile blocului de a pune capăt efectiv vânzărilor de mașini cu motor cu combustie până în 2035, a declarat un europarlamentar.
Ce se va întâmpla cu mașinile ICE până în 2035
Pascal Canfin, președintele comisiei de mediu a Parlamentului European în ultima legislatură, a spus că von der Leyen a declarat pentru europarlamentarii din grupul Renew că vede o astfel de scutire drept un „teren de aterizare” pentru a calma îngrijorările parlamentarilor de centru-dreapta cu privire la eliminarea treptată, scrie EuropeAutonews.
Industria auto se îndepărtează constant de combustibilii fosili și s-a conturat un consens global conform cărora vehiculele electrice cu baterii ar fi calea cea mai bună de urmat. Cu toate acestea, acest consens a primit o lovitură puternică, în luna martie, când UE, spre surprindea experților în energie, a activiștilor de mediu și a unei mari părți din industria auto, a deschis ușa din spate pentru combustibilii electronici.
E-combustibilii vor beneficia astfel de o nișă, prevăd experții. În calea lor stau constrângeri fundamentale ale fizicii, care ar necesita și mai multă energie verde. Aceștia sunt realizați în etape: mai întâi prin împărțirea apei folosind electricitate pentru a crea hidrogen și apoi combinând-o cu carbonul din CO2 într-un proces care necesită presiune mare și un catalizator. Fiecare etapă irosește energie, iar toată electricitatea folosită trebuie cu zero carbon.
„Practic, încercați să dezactivați benzina”, a spus Michael Liebreich, consultant în tehnologii de energie curată. „Va fi nevoie de o cantitate uriașă energie solară pentru a face asta”, a adăugat acesta.
O mare problemă cu combustibilii electronici ține de absența unor lucruri. Nu există centrale care să-l producă la scară largă, dar unele companii au găsit o oportunitate.
Zero Petroleum va produce e-carburanți la scară mică la fabrica sa din Bicester
Zero Petroleum, care va produce e-carburanți la scară mică la fabrica sa din Bicester, a fost fondată de Nilay Shah, profesor de inginerie a sistemelor de proces la Imperial College din Londra, împreună cu Paddy Lowe, fost director tehnic la echipele de Formula 1 McLaren și Mercedes și de fostul director tehnic la Williams.
Primul său client nu a fost o companie de mașini, ci Royal Air Force, care a zburat în 2021 pentru prima dată folosind doar combustibili electronici Experții sugerează că există un argument mult mai convingător pentru tehnologia în aviație decât pentru mașini, pentru că există puține opțiuni pentru avioane în acest moment.
Locul de testare va produce doar 30 de litri pe zi; Zero Petroleum strânge fonduri pentru o fabrică la scară comercială, care ar putea produce mii de litri. Cifra nu se compară cu cele 41,7 miliarde de litri de benzină și motorină utilizați doar de Regatul Unit în 2021, potrivit grupului de gândire pro-motoring Fundația RAC.
Șeful Porsche, Oliver Blume, care este și directorul executiv al Volkswagen Group, cel mai mare producător de automobile din Europa, afirma, în martie, că e-carburanții ar putea fi „un adaos util”, permițând companiei să continue să vândă mașini care consumă benzină, pentru mai mult timp.
E-combustibilii ar putea amâna sfârșitul motoarelor cu ardere internă?
Porsche a lansat o fabrică pilot de e-combustibil în Chile (care, cu vânturile sale puternice și soarele intens, are energie regenerabilă din abundență).
Anumite voci din industria auto și susținătorii lor politici se agață de speranța că e-combustibilii ar putea amâna sfârșitul motoarelor cu ardere internă și costurile uriașe. După ce a făcut lobby pentru producătorii de mașini, partidul conservator Liber Democrat din Germania, membru al coaliției de guvernare a țării, a susținut cu succes o clauză de ultim moment, insistând ca UE să propună standarde tehnice pentru e-combustibili, după data de eliminare treptată a mașinilor cu combustibili fosili în 2035.