Transport dus-întors până în Grecia și înapoi la doar 327 de lei cu mașina electrică

Transport dus-întors până în Grecia și înapoi la doar 327 de lei. Da, este posibil. Un turist român a cheltuit doar 327 de lei pe drumul dus-întors București-Paxos cu mașina electrică.

Anul trecut, însă, când a avea o mașină diesel, a cheltuit pe același drum 1.800 de lei.

„Transportul dus-întors București-Paxos-București + 280 km făcuți în Paxos m-a costat 327 lei. În comparație cu transportul de anul trecut cu mașină pe motorină București-Lefkada-București + plimbările pe insulă, care m-au costat 1.800 și ceva de lei (…)

Și nici nu am făcut pana prostului, nici nu am pierdut ore la încărcat”, a scris el pe un grup privat de pe Facebook.

Pe tot drumul, a oprit la stațiile de reîncărcare Petrom, înainte de Podul Prieteniei, Supercharger Sofia și Audi Ioannina. La întoarcere, și-a încărcat gratuit bateria în Sofia și în Ruse (Bulgaria).

Grecia
Cât te costă un drum până în Grecia cu o maşină electrică? / SURSA FOTO: Dreamstime

Nu a avut probleme pe feribot. Acolo, personalul nu a verificat nivelul de încărcare al bateriei mașinii. După noile reguli, la îmbarcarea pe feribot, vehiculele electrice și mașinile hibride cu încărcare la priză nu trebuie să aibă bateriile încărcate mai mult de 40% din capacitatea totală.

Mai mult, mașinile care merg pe combustibili alternativi, cum ar fi GPL sau gaz natural, nu trebuie să aibă rezervoarele umplute peste 50%.

„Dacă a meritat vacanța cu mașina electrică? Din plin. Pericol? De prea multă relaxare. Mai merg cu mașina electrică în Grecia? De fiecare dată de-acum încolo”, a zis el.

Mașinile electrice nu pot fi alimentate la bordul feribotului

Conform Ministerului Afacerilor Maritime din Grecia, nivelul de încărcare a bateriilor mașinilor nu trebuie să depășească 40%, iar alimentarea vehiculelor electrice/hibride la bord este interzisă. Pasagerii sunt obligați să informeze echipajul în cazul în care primesc vreun mesaj de alertă legat de vehiculul lor.

Ba mai mult, vehiculele electrice nu pot fi transportate atunci când există suspiciuni de defecte la baterii, dacă acumulatorul nu este scos sau dacă prezintă scurgeri de gaze.

Șoferii de vehicule electrice, hibride, alimentate cu GPL trebuie să respecte regulile privind transportul cu vehiculele pe feribotul din Grecia. Noile norme au intrat deja în vigoare.

Conform lor, bateriile mașinilor electrice nu trebuie să fie încărcate la mai mult de 40% din capacitate, în timp ce vehiculele alimentate cu GPL nu trebuie să aibă mai mult de jumătate de rezervor plin. Vezi aici mai multe detalii.