Mașinile, complet interzise pe timpul nopții. Șoferii români care nu pot circula între 20:00 și 09:00

stop bariera pe drum masini soferi

SURSA FOTO: Dreamstime

Șoferii din România au parte de vești importante din partea Infotrafic. Mai precis, intervalul în care Transalpina poate fi folosită a fost modificat. Măsura se aplică pentru toate vehiculele.

Restricții de circulație pe Transalpina

În urma condițiilor meteorologice din ultima perioadă, Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române anunță o modificare temporară a intervalului orar în care este permisă circulația pe Drumul Național 67C (Transalpina).

Începând de miercuri, 6 noiembrie, pe tronsonul kilometric cuprins între Rânca (județul Gorj) și Obârșia Lotrului (județul Vâlcea), circulația rutieră va fi permisă doar între orele 09:00 și 20:00, măsură aplicată tuturor categoriilor de autovehicule.

Decizia are ca scop asigurarea siguranței participanților la trafic, având în vedere riscurile sporite asociate condițiilor meteo specifice sezonului.

Transalpina, recunoscută pentru peisajele sale spectaculoase, este unul dintre drumurile cu altitudine ridicată din România, ceea ce o face susceptibilă la formarea poleiului și la condiții de vizibilitate redusă, mai ales în perioadele cu vreme nefavorabilă.

SURSA FOTO: Dreamstime

Recomandări pentru conducătorii auto

Pentru a preveni accidentele, poliția rutieră recomandă șoferilor să conducă cu prudență, să păstreze o distanță de siguranță față de vehiculele din față și să fie extrem de atenți la schimbarea direcției de deplasare.

Aceste măsuri sunt esențiale pentru a evita situațiile periculoase pe un traseu cu numeroase curbe și diferențe de nivel semnificative.

Drumul spectaculos al României de-a lungul Munților Parâng

Transalpina, cunoscută și sub numele de Drumul Național 67C, este una dintre cele mai spectaculoase rute montane din România.

Cu o lungime de 148,2 kilometri, Transalpina traversează Munții Parâng de la sud la nord și face legătura între Oltenia și Transilvania, cu punctul de plecare la Novaci, județul Gorj, și destinația finală la Sebeș, județul Alba.

Originile Transalpinei sunt învăluite în mister, existând numeroase teorii și legende.

Unele surse menționează că drumul ar fi fost inițial construit de legiunile romane în timpul războaielor de cucerire a Daciei, fiind cunoscut drept „coridorul IV strategic roman”.

În secolele XVIII-XIX, se presupune că familiile locale au contribuit la întreținerea drumului, iar în timpul Primului Război Mondial germanii l-ar fi refăcut și pietruit pentru a facilita accesul prin munți.

Cunoscut inițial ca o potecă de munte numită „Poteca Dracului” și folosită de păstori pentru transhumanță, Transalpina a fost reconfigurată între 1934 și 1935 ca un drum strategic care să lege Valahia de Transilvania.

Inaugurată oficial în 1939 de Regele Carol al II-lea, care l-a parcurs alături de viitorul rege Mihai, Transalpina a fost numită „Drumul Regelui” sau „Drumul Regal”.

După o reabilitare realizată de germani în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Transalpina a rămas un drum rar folosit până în epoca modernă.

Transalpina în timpurile moderne

Lucrările pentru modernizarea Transalpinei au început în 2010, iar drumul a fost deschis parțial circulației.

În ciuda întreruperilor, modernizarea a fost reluată și finalizată. Pe 15 august 2015, DN 67C a fost deschis oficial în regim de „drum în lucru”.

Astăzi, Transalpina este accesibilă în sezonul cald. Ea oferă șoferilor oportunitatea de a traversa cea mai înaltă șosea din România, cu altitudinea maximă atinsă în Pasul Urdele, la 2.145 metri, chiar mai înaltă decât Transfăgărășanul.