Mașinile diesel vor fi excluse din Rabla Clasic

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a anunțat o schimbare importantă în Rabla Clasic: mașinile diesel nu vor mai fi acceptate. Pe scurt, se urmărește crearea unui „Rabla Clasic mai verde”.

„La Rabla Clasic, ne propunem să fim mai verzi, să nu mai finanțăm și motorizările diesel.

Aceasta este o decizie pe care am luat-o cu producătorii și importatorii auto, dorim să finanțăm, în viitor, motoare prietenoase cu mediul”, a transmis oficialul român.

Mircea Fechet
SURSA FOTO: Facebook, Mircea Fechet

Va crește valoarea tichetului Rabla Plus

De altfel, în acest an, Rabla Plus ar putea suferi unele modificări care să permită achiziția mai multor mașini electrice. Mai exact, va crește valoarea tichetului, însă, momentan, nu se știe cât de mult.

Această decizie a fost luată în contextul în care piața de vehicule electrice este în dezvoltare în România, chiar dacă a înregistrat unele scăderi în ultimul an. Anul trecut, valoarea tichetului Rabla Plus a scăzut de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, ceea ce a descurajat, cel mai probabil, mulți români să achiziționeze un autoturism electric.

Ba mai mult, statul român urmează să ofere trei modele electrice produse la Craiova, Dolj: Ford Puma Gen-E, E-Tourneo Courier și E-Transit Courier. Aceste noi modele electrice vor fi fabricate de Ford Otosan.

Vezi cele trei modele chiar în postarea Ministerului Mediului de mai jos.

„Piața de vehicule electrice este în dezvoltare în România, chiar dacă a înregistrat unele scăderi în ultimul an, generate de evoluția industriei auto la nivel global. Producerea acestor modele în România înseamnă timpi mai scurți de așteptare pentru cumpărătorii care își doresc mașini electrice.

Totodată, ne dorim cât mai multe mașini electrice, prietenoase cu mediul înconjurător, mai ales în orașele mari, unde traficul este un factor important al creșterii nivelului poluării aerului.

De asemenea, îmi doresc ca valoarea ecotichetului la autoturismele electrice să crească, reamintesc că aceasta a scăzut anul trecut de la 10.000 la 5.000 de euro, ceea ce a descurajat, cel mai probabil, mulți români să achiziționeze un autoturism electric”, a punctat el.

România trebuie să adopte un nou Program Rabla multianual pentru perioada 2025 – 2030

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor are în vedere și o simplificare a procedurilor deoarece sunt mai multe tipuri de bonusuri care fac procedura complicată. Potrivit spuselor sale, România ar trebui să adopte un nou Program Rabla multianual pentru perioada 2025 – 2030.

„În ceea ce privește programul #Rabla 2025, ne dorim să începem cât mai repede acest program, unul dintre cele mai iubite programe de români, lansat de peste 20 de ani.

Ne dorim să simplificăm procedura întrucât în acest moment există mai multe ecobonificații, voi veni cu o propunere pentru programul multianual 2025-2030.”