Iar scandalul ”Dieselgate”, izbucnit în 2015, în care a fost implicat Volkswagen, a reprezentat ultimul cui bătut în sicriul motoarelor diesel.
În schimb, în Europa, mașinile alimentate cu motorină au dominat peisajul auto. La începutul secolului, mașinile diesel depășiseră chiar și mașinile pe benzină. În unele țări, cum ar fi Belgia și Franța, vehiculele cu motor diesel reprezentau aproape 80% din piața de mașini noi, potrivit Slashgear.
Concurența acerbă a dus la dezvoltarea unor motoare diesel mai slabe
Concurența a fost mai acerbă ca niciodată, iar noile tehnologii, cum ar fi sistemele de injecție Common Rail și Pumpe Düse, au făcut ca fiecare producător auto să iasă cu motoare complet noi.
În cursa pentru a fi primii pe piață cu un motor diesel mai avansat, producătorii auto au accelerat semnificativ dezvoltarea.
În consecință, unele motoare diesel ale producătorilor auto europeni au fost destul de slabe în ceea ce privește fiabilitatea și durabilitatea.
Iată o parte dintre cele mai proaste motoare diesel produse vreodată de producătorii auto din Europa.
Jaguar Land Rover 2.0 Ingenium (2015 până în prezent)
Land Rover și Jaguar sunt renumite pentru construirea vehiculelor nefiabile și costisitoare de reparat, așa că nu este surprinzător că unul dintre motoarele lor este inclus pe această listă. AJ200D Ingenium de 2,0 litri este un motor diesel cu patru cilindri, cu injecție common rail, disponibil sub formă de turbo sau dublu turbo.
Puterea variază de la 150 CP la 240 CP, ceea ce înseamnă destul de mult pentru un motor diesel atât de mic. Drept urmare, un Jaguar F-Pace echipat cu acea unitate a atins 62 mph în 7,2 secunde.
Jaguar Land Rover 2.7 și 3.0 TDV6 (2004 până în 2020)
Motoarele diesel TDV6 ale JLR au fost proiectate în colaborare cu Ford și Peugeot-Citroen. Versiunile anterioare aveau o capacitate de 2,7 litri, care a crescut la 3,0 litri în 2009. Ambele versiuni erau disponibile sub formă turbo sau twin-turbo, cu până la 306 CP și un cuplu masiv de 516 lb-ft. Fiecare motor din această familie a fost echipat cu injecție diesel Common Rail.
Problema cu aceste motoare, în special exemplele anterioare, este defecțiunea arborelui cotit și a rulmenților.
Mai mult, scurgerile de ulei sunt frecvente la aceste motoare, în special de la simeringurile arborelui cotit. La fel ca în majoritatea motoarelor turbodiesel moderne, EGR-urile înfundate sunt foarte comune.
Să nu uităm însă că Land Rover a construit și câteva motoare foarte fiabile de-a lungul deceniilor.
BMW N47 (2007 – 2011)
Motoarele turbodiesel BMW N47 erau foarte avansate pentru vremea lor, oferind performanțe impresionante și economie de combustibil. Au fost disponibile două versiuni cu patru cilindri, una de 1,6 litri și una de 2,0 litri. În BMW-ul 320d din a cincea generație, modelul N47 producea 177 CP, în timp ce returna 49 mpg combinat.
Din păcate, N47 este renumit pentru problema lanțului de sincronizare care a afectat multe unități.
Chiar dacă proprietarul a remediat problema la timp, înlocuirea lanțului de distribuție este o muncă costisitoare de oprire a motorului. N47 a avut și alte probleme, cum ar fi reglarea incorectă a turbocompresorului, care ar putea duce la o explozie a motorului.
Volkswagen 2.0 TDI Pumpe Düse (2004 – 2009)
Fiecare motor diesel modern folosește o injecție directă Common Rail. Este format dintr-o pompă de înaltă presiune și o șină de combustibil care egalizează presiunea care intră în fiecare injector. Cu toate acestea, Grupul VW își dezvolta tehnologia internă de injecție diesel de înaltă presiune la începutul secolului – pe care a numit-o Pumpe Düse, unde fiecare injector era echipat și cu o pompă de înaltă presiune. Deci, patru pompe diesel de înaltă presiune care așteaptă să se defecteze la motorul TDI de 2,0 litri cu patru cilindri!
În ciuda complexității lor, Pumpe Düse a avut câteva avantaje. De exemplu, datorită presiunii mai mari de injecție, această tehnologie a permis performanțe mai mari și o mai bună economie de combustibil. Cea mai populară unitate 2.0 TDI, de exemplu, a fost disponibilă în versiuni de 138 CP și 168 CP, cea mai puternică realizând o combinație remarcabilă de 39 mpg la Passat 2005.
Volkswagen/Audi 3.0 TDI V6 (2004-2013)
Grupul VW nu era străin de tehnologia common rail chiar și atunci când 2.0 TDI Pumpe Düse era încă pe piață. Unul dintre primele motoare de acest gen a fost 3.0 TDI V6, introdus în 2004.
Proiectat pentru a propulsa vehiculele mai luxoase ale grupului VW, acesta a fost un tur de forță tehnologic, producând până la 245 CP și un cuplu de 406 lb-ft.
Volkswagen 2.0 SDI (2004 până în 2008)
Spre deosebire de alte motoare din această listă, 2.0 SDI este foarte fiabil. De fapt, este unul dintre cele mai durabile motoare diesel ale VW.
Abrevierea SDI înseamnă Suction Diesel Injection, adică injecție directă în cilindru. Spre deosebire de alte motoare diesel moderne, motoarele SDI nu foloseau Pumpe Düse sau injecție de înaltă presiune Common Rail. Mai mult, le lipsea orice turbocompresor.