Tehnica nu este nouă, fiind lansată pentru prima dată în Japonia, după dezastrul de la Fukushima, scrie The Conversation.

Multe vehicule electrice sunt produse cu capacitatea de a-și folosi bateria de bord pentru a trimite energie înapoi la sursa de energie electrică la care sunt conectate. Indiferent dacă este vorba de casa proprietarului sau rețeaua electrică, aceste tehnologii au fost conduse de guverne și de producătorii de mașini electrice mai ales pentru a echilibra cererea din rețeaua de transport a energiei.

Capacitatea de a folosi aceste baterii ne va ajuta în lupta cu schimbările climatice

Capacitatea de a folosi aceste baterii uriașe conectate ne va ajuta în lupta cu schimbările climatice. În loc să ardem combustibili fosili pentru a genera electricitate, ar trebui să valorificăm surse regenerabile curate, cum ar fi vântul și soarele, și să stocăm electricitatea în baterii. Deci, prin încărcarea vehiculelor electrice din surse regenerabile, putem reduce emisiile cu efect de seră.

S-ar deschide calea pentru alimentarea a 5,5 milioane de gospodării

Planul sună bine, dar este complicat, deoarece electricitatea e greu de stocat. Dar stocăm deja cantități uriașe de electricitate în mașinile noastre. Având în vedere că aproximativ 1% din cele 27 de milioane de gospodării din Regatul Unit dețin în prezent un vehicul electric, fiecare cu o baterie medie de 60 kWh, aceste 300.000 de vehicule electrice ar putea stoca o cantitate incredibilă de energie electrică, de 18 GWh. Iar aceasta ar putea fi folosită util pentru alimentarea caselor.

Până în 2030, Marea Britanie ar putea avea aproape 11 milioane de vehicule electrice pe drumuri. Presupunând că 50% dintre acestea ar putea să trimită energia neutilizată înapoi în rețea, acest lucru ar deschide calea pentru alimentarea a 5,5 milioane de gospodării.

Cum s-ar putea face

Pentru a permite mașinilor să alimenteze rețeaua la nivel tehnic, e nevoie de mai multe lucruri. În primul rând, ar trebui să fie posibil un transfer în două sensuri de putere, de la mașină la punctul său de încărcare. Acest sistem a fost introdus pentru prima dată în Japonia, după dezastrul de la Fukushima, când japonezii s-au confruntat cu lipsa curentului.

Dar o parte esențială a puzzle-ului tehnic ține de asigurarea suportului din partea rețelelor de distribuție a energiei electrice. Unele părți ale rețelei sunt incapabile să producă o cantitate semnificativă de energie care să fie aruncată înapoi astfel încât rețelele locale să se asigure că pot face față.

O capacitate de generare a energiei similară cu cea provenind de la zece centrale nucleare

Autoritatea de reglementare a energiei electrice din Regatul Unit, Ofgem, intenționează să investească milioane de lire sterline în crearea unui sistem energetic mai flexibil pentru a sprijini electrificarea vehiculelor și generarea de energie regenerabilă. Dacă mai mulți șoferi ar profita de tehnologia ”vehicul-la-rețea”, Marea Britanie ar putea avea o capacitate de generare a energiei similară cu cea provenind de la zece centrale nucleare și ar putea reinvesti în dezvoltarea energiei curate și a unui sistem energetic flexibil.

Procesul nu va fi lin. Soluțiile sunt numeroase, dar vor avea nevoie de sprijin din partea companiilor energetice și chiar a producătorilor de automobile și a companiilor financiare.