În Regatul Unit, producția de vehicule electrice a scăzut cu 25% în august. Principalul producător britanic, Jaguar Land Rover (JLR), a declarat recent pentru Sky News că trebuie să depună mai multe eforturi pentru ca achiziționarea și deținerea unei mașini electrice să devină mai atractive.

Sunt necesare mai multe investiții și infrastructură

Vehiculele electrice funcționează cu un tip de motor total diferit de cel cu ardere internă. Spre deosebire de ceea ce face ca hidrogenul să fie atrăgător, prin faptul că motorul cu ardere internă poate fi adaptat pentru a utiliza hidrogen, mașinile electrice au nevoie de propria tehnologie.

În plus, infrastructura de încărcare trebuie să fie disponibilă, dacă EV-urile vor deveni standardul drumurilor, scrie Ecoticias.

„Sperăm că noul guvern face mai mult, în special în ceea ce privește infrastructura de încărcare; infrastructura de încărcare pe autostrăzi; încărcarea rapidă”, spune Trevor Leeks, directorul de operațiuni al uzinei JLR Halewood din Marea Britanie.

Doar aproximativ 3,5% dintre mașinile de pe șoselele din Marea Britanie sunt complet electrice din august 2024. Acest procent ajunge la 10% dacă sunt incluse și vehiculele hibride.

Guvernul Marii Britanii a stabilit un termen limită pentru 2035

Până în 2035, guvernul Regatului Unit s-a angajat să elimine treptat motoarele alimentate cu combustibili fosili. Acest lucru a fost stabilit anterior pentru 2030, înainte ca Rishi Sunak să prelungească termenul, anul trecut. Până la sfârșitul acestui an, 22% din vânzările de mașini trebuie să fie electrice.

Până în 2030, guvernul intenționează să se asigure că 80% din vânzările de vehicule sunt mașini electrice.

Din anul 2023, Norvegia este lider, având cel mai mare procent de vehicule electrice conectate, la puțin sub 30%.

Nepal este lider cu cele mai noi vânzări de mașini electrice în 2023, 83% din achizițiile de mașini noi fiind electrice. Aproape toată energia din Nepal provine din surse regenerabile generate de hidroelectricitate. Nepal a acordat prioritate dezvoltării infrastructurii pentru a sprijini deținerea VE.

Care sunt așteptările

500 de milioane de lire sterline urmează să fie investite în fabrica JLR Halewood din Merseyside. O parte din scăderea producției poate fi atribuită pregătirii modelelor mai noi.

În SUA, vânzările vehicule electrice au crescut cu 25% în primul trimestru al anului 2024. e.

În timp ce vânzările vehiculelor electrice ar urma să atingă cifra de 17 milioane până la sfârșitul acestui an, majoritatea acestor vânzări provin din SUA, Europa și Asia.

Marile regiuni din Sudul Global sunt absente din revoluția vehiculelor electrice. O parte a problemei este că, în timp ce vehiculele electrice sunt produse în aceste regiuni, companiile comercializează motoare cu ardere internă în țările în curs de dezvoltare.

Mai mult, multe dintre aceste națiuni nu au bani pentru a finanța infrastructura necesară pentru a face EV-urile compatibile.

Vehiculele electrice sunt comercializate ca produse de lux

Pentru a evita acest aflux al motoarelor cu ardere internă către țările în curs de dezvoltare, UE a propus un regulament privind vehiculele scoase din uz. În plus, dezvoltarea de vehicule electrice mai accesibile, nu doar pentru țările în curs de dezvoltare, ci pentru întreaga lume, ar trebui să devină o prioritate.

În prezent, vehiculele electrice sunt comercializate ca produse de lux. Acest lucru trebuie să se schimbe, dacă lumea este încurajată să devină electrică.

Mașinile electrice rămân o perspectivă interesantă pentru viitor, dar trebuie să existe un impuls mai mare pentru stimularea vânzărilor în țările în curs de dezvoltare și pentru cetățenii din țările dezvoltate care nu-și pot permite un vehicul electric de lux.