Europei nu trebuie să-i mai fie frică de mașinile electrice chinezești! Oliver Zipse, președintele BMW Group, a susținut că temerile privind „atacul vehiculelor electrice chinezești” care sosesc pe continent sunt exagerate.
Intrarea într-un război comercial „ar dăuna industriei nemțești, mult mai mult decât invers”.
De ce UE nu ar trebui să se teamă de mașinile electrice chinezești
El a subliniat operațiunile producătorilor străini de mașini din China, care este cea mai mare piață a BMW, și a avertizat că intrarea într-un război comercial „ar dăuna industriei nemțești, mult mai mult decât invers”.
Comentariile sale vin în momentul în care UE a pornit o anchetă privind presupusele subvenții acordate producătorilor chinezi, alimentând ideea că blocul european ar putea să impună mașinilor din China tarife de import.
Capitalele europene rămân divizate în privința acestor tarife, Germania manifestând prudență, în timp ce Franța a adoptat o poziție mai dură, potrivit Yahoo.Finance.
Oliver Zipse a insistat:
„Nu este adevărat că Europa este inundată de produse chinezești”.
El a spus că producătorii europeni se bucurau deja de acces pe piața din China, adăugând:
„Și, apropo, China este acum cea mai mare piață a noastră. Dacă producătorii auto chinezi încep să se afișeze în Europa, vom fi îngrijorați, deși nu sunt încă aici.
Din punctul de vedere al Chinei, acest lucru nu este deloc de înțeles. Și înțelegem că acest lucru nu este de înțeles”, a mai spus Zipse.
Să nu ne fie frică!
El a subliniat că producătorii europeni au un acces foarte bun pe piața din China.
„Dacă, dintr-o dată încercăm să închidem granițele, pentru că ne este atât de frică, atunci acesta nu mai este liberul schimb. Cred că avem dreptul să credem în noi și să nu ne fie atât de frică, așa cum o face Uniunea Europeană în prezent”, a continuat el.
BMW este împotriva introducerii taxelor vamale, pentru că va dăuna industriei germane
Europei nu trebuie să-i mai fie frică de mașinile electrice chinezești! BMW este „împotriva introducerii taxelor vamale”, a avertizat el subliniind: ”Acest lucru va dăuna industriei germane mult mai mult decât invers”.
BMW a raportat miercuri rezultatele din primul trimestru, gigantul auto din München prognozând o scădere a profiturilor, pe măsură ce investește bani în dezvoltarea vehiculelor electrice, se luptă cu costurile mai mari ale personalului și cu scăderea prețurilor mașinilor second hand.
Compania a înregistrat cheltuieli record pentru dezvoltarea vehiculelor electrice în 2024, în creștere față de cele 7,5 miliarde de euro anul trecut.
La fel ca alți producători de mașini, BMW crește și investițiile în China, deoarece încearcă să păstreze cota de piață pe fondul concurenței acerbe cu mărcile autohtone.
UE se teme de un flux de vehicule ieftine din China
Dar, în acest context, există îngrijorări că supraproducția de vehicule electrice din China, unde există un exces atât de vehicule electrice, cât și de mașini, va duce acum la un flux de vehicule ieftine exportate în Europa.
Comisia Europeană a avertizat trei producători de vehicule electrice din China că nu au pus la dispoziţie suficiente informaţii pentru investigaţia sa anti-subvenţii, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Avertismente de aceste tip sunt frecvente în cazurile UE de protecţie comercială. În toate cele 10 cazuri anti-subvenţii din trecut contra Chinei, pentru care măsurile restrictive sunt încă în vigoare, Comisia Europeană a folosit astfel de elemente disponibile pentru a completa anumite lacune.