Asociatiile si organizatiile ce sprijina persoanele cu probleme de vedere sustin ca vehiculele cu propulsie electrica sau hibrida reprezinta o amenintare reala pentru nevazatori, intrucat acestea nu produc suficient zgomot pentru a putea fi auzite pe strada.Desi aceste vehicule sunt "prietenoase" cu mediul, incep sa intampine opozitia Federatiei Nationale a Nevazatorilor din SUA si nu numai. Aceasta situatie a determinat autoritatile din California sa propuna un act legislativ care sa impuna con
Asociatiile si organizatiile ce sprijina persoanele cu probleme de vedere sustin ca vehiculele cu propulsie electrica sau hibrida reprezinta o amenintare reala pentru nevazatori, intrucat acestea nu produc suficient zgomot pentru a putea fi auzite pe strada.
Desi aceste vehicule sunt „prietenoase” cu mediul, incep sa intampine opozitia Federatiei Nationale a Nevazatorilor din SUA si nu numai. Aceasta situatie a determinat autoritatile din California sa propuna un act legislativ care sa impuna constructorilor obligatia de a face mai zgomotoase masinile „invizibile” pentru pesoanele ce se orienteaza cu ajutorul sunetului.
Aceasta tema este dezbatuta inca de la sfarsitul anului 2007, insa pana in prezent nu a fost luata nici o masura concreta in aceasta privinta. In acelasi timp, exista si tabara celor ce nu sunt de acord cu propunerea Federatiei Nationale a Nevazatorilor si spun ca poluarea fonica din orase este deja prea mare, iar solutia la aceasta problema ar fi un sistem care sa avertizeze in mod particular pe cei fara vedere atunci cand se apropie o masina „silentioasa”.
Mai mult, un grup de avocati care reprezinta interesele nevazatorilor din America au solicitat guvernului SUA sa stabileasca un standard minim pentru zgomotul produs de noile masini si camioane electrice si hibride, invocand faptul ca acestea reprezinta un potential pericol pentru pietnii care nu le pot vedea si nici auzi. Astfel, tinand cont de faptul ca in Statele Unite sunt oficial, circa 1,1 milioane de persoane cu probleme reale de vedere, in luna iunie, Administratia Nationala pentru Siguranta Traficului pe Autostrazile din SUA a organizat o dezbatere pe aceasta tema.
Se pare ca primul stat american in care o legislatie de „impunere a zgomotului” la masini ar putea fi California, acolo unde potrivit Departamentului de Stat pentru Vehiculele Motorizate, exista deja peste 300.000 de hibrizi pe strazi.