Mașinile electrice nu mai au nevoie de cabluri pentru încărcare. Continental testează sistemul inductiv

Capital a fost prezent săptămâna trecută la Hanovra unde a testat cele mai noi tehnologii dedicate mașinilor dezvoltate de Continental, un grup german cu patru centre de cercetare și șapte unități de producție în România.

Timp de două zile, laboratoarele ultrasecrete ale unuia dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume și-au deschis porțile pentru câteva zeci de jurnaliști sosiți de pe tot globul. Prezent la Continental TechShow 2017, Capital a putut vedea și chiar testa tehnologiile care vor ține capul de afiș în privința mobilității viitorului, de la vehicule care se deplasează complet autonom evitând potențialele obstacole sau „învață” drumul până în garaj, până la cele care pot extrage din cloud datele solicitate de utilizator – hărți, muzică, jocuri sau informații meteo – și asigură ambianța acustică din habitaclu fără a avea nevoie de difuzoare. Pe lângă toate acestea, Continental a prezentat și o  tehnologie inovatoare de încărcare inductivă dedicată vehiculelor electrice și hibride. Puterea de încărcare este transferată fără fir de pe un suport de încărcare aflat pe sol într-o placă de recepție de pe partea inferioară a mașinii. Tot ce trebuie să facă șoferul este parcheze deasupra suportului de încărcare, asistat de o soluție inovatoare de micro-navigație dezvoltată de Continental. De îndată ce vehiculul se apropie de un loc de parcare echipat cu încărcare inductivă, se execută automat comunicarea în vederea autentificării cu stația de încărcare. Printr-o interfață om-mașină șoferul este anunțat atunci când autoturismul a atins poziția corectă de parcare și confirmă că a început încărcarea.

Soluțiile software ale mașinilor electrice compară încărcarea bateriei unui autoturism electric cu umplerea rezervorului unei mașini convenționale. Există două diferențe majore care constau în primul rând în faptul că încărcarea unui vehicul electric durează mai mult decât umplerea cu combustibil și, în al doilea rând, faptul că înainte ca încărcarea să poată începe trebuie să fie conectat un cablu din stația de încărcare la vehicul. „Trebuie să facem reîncărcarea mai practică și mai ușor de utilizat”, a declarat Thomas Röhrl expertul Continental în sistemul de încărcare inductiv. „Tehnologia de încărcare inductivă va fi un pas important spre realizarea acestui obiectiv”. În acest sens, Continental a dezvoltat o soluție de încărcare inductivă capabilă să reîncarce o mașină electrică cu o rată de până la 11 kW.

Acest sistem încarcă automat autovehiculul și se oprește în siguranță de îndată ce mașina este parcată în poziția corectă deasupra plăcuței de la sol. Componentele de încărcare inductive montate pe vehicul cuprind un tampon receptor, electronice de putere, regulatoare și o interfață om-mașină pentru a ajuta la parcarea precisă. Și sistemul de poziționare a fost dezvoltat de Continental. O toleranță de poziționare mai bună de 10 cm este ideală pentru a asigura cel mai bun transfer de putere de la plăcuța de la sol la vehicul. Progresul continuu în domeniul tehnologiei de conducere semi-automatizată va permite, în viitor, ca acest aspect al procesului de încărcare (parcare) să fie efectuat fără nicio acțiune din partea șoferului, ceea ce face ca și confortul să fie mai mare. La o rată de încărcare de 11 kW, fiecare minut de încărcare asigură aproximativ un kilometru de distanță. „Astfel, în timpul unei călătorii de 20 de minute, pentru cumpărături, gama de conducere disponibilă poate fi mărită cu până la 20 km”, spune Röhrl.

Mai multe detalii despre viziunea cercetătorilor Continental în privința automobilelor viitorului puteți citi în ediția de săptămâna viitoare a revistei Capital care apare luni, 3 iulie.