Mașinile electrice rămân fără baterie pe autostrăzile din Germania

mașini electrice rabla plus

SURSA FOTO: Dreamstime

Se întâmplă tot mai des pe autostrăzile din Germania! Din ce în ce mai multe mașini electrice se confruntă cu această problemă. Experții spun ce trebuie făcut în astfel de cazuri.

Se întâmplă tot mai des pe autostrăzile din Germania! Din ce în ce mai multe mașini electrice rămân blocate cu bateria descărcată. O mașină avariată este unul dintre cele mai rele lucruri care i se pot întâmpla unui șofer, întrucât prezintă un risc ridicat de accident. Iar în cazul mașinilor electrice, este și mai periculos.

Din ce în ce mai multe mașini electrice rămân fără baterie pe autostrăzile din Germania

Pe drumurile din Germania, circulă din ce în ce mai multe așa-zise mașini electrice. Iar pe măsură ce numărul acestora crește, tot mai multe ajung pe banda de urgență a autostrăzilor, cu bateria goală. Însă și mai rău este atunci când șoferul nu poate întoarce mașina pe o parte.

Atunci când se strică un motor cu combustie, șoferul poate pur și simplu să ia un bidon și să găsească cea mai apropiată stație de alimentare. Lucrurile stau însă altfel când vine vorba de mașinile electrice. În astfel de cazuri, experții recomandă șoferilor să rămână calmi și să urmeze sfaturi practice.

Pe o autostradă, drumul până la următoarea benzinărie este adesea greu de parcurs pe jos. ADAC sfătuiește, așadar, să se apeleze la ajutor. Clubul Automobil va putea aduce combustibilul direct la vehicul. Pentru mașinile electrice cu bateria descărcată și rămase pe autostradă, există însă o altă procedură, scrie ziarulromanesc.de.

Ce se poate face în astfel de cazuri?

În prezent, Automobil Club testează încărcătoare mobile pentru mașini electrice în cadrul serviciului său de asistență la avarie. Acestea se numesc e-boostere și vor fi testate în cadrul unui proiect pilot. Potrivit ADAC, dispozitivul ar putea fi folosit pentru încărcarea vehiculelor electrice avariate până când acestea ar putea ajunge la următoarea stație de încărcare, fără a mai fi nevoie de o mașină de tractare.

Experții de la ADAC își doresc să elimine teama de ambuteiaje pe care o au șoferii de mașini electrice. O purtătoare de cuvânt a explicat că bateriile goale reprezintă „cauza defecțiunilor doar în foarte puține cazuri”. Aceștia îi sfătuiesc totuși pe șoferi să își planifice cu atenție călătoriile, întrucât se pot produce rapid ambuteiaje, mai ales în timpul verii. Totuși, Asistența rutieră poate oferi ajutor dacă o mașină electrică se defectează. În prezent, aceasta funcționează însă numai cu tractarea vehiculului.