Mașinile electrice versus mașinile pe benzină: Investiția care îți va afecta buzunarul

Maşini trafic

Sursă: Dreamstime

Cei care doresc să își achiziționeze un automobil trebuie să fie informați cu privire la ceea ce se întâmplă pe piața petrolieră, având în vedere că prețul benzinei va ajunge în curând la trei cifre, în timp ce prețul pentru diesel nu este nici el departe.

Mașinile electrice versus mașinile pe benzină: Investiția care îți va afecta buzunarul în următorii 10 ani

Din această cauză este important de știut care sunt costurile pe termen lung pentru o mașină electrică (EV) și care sunt costurile pe termen lung pentru o mașină care funcționează pe bază de combustie internă, cum ar fi cele pe benzină sau diesel (ICEV).

The Better India a făcut o comparație între cele două tipuri de mașină, având în vedere că se dorește limitarea emisiilor cu efecte de seră. În cadrul comparației s-au luat în considerare doar zonele urbane, deoarece acestea sunt zonele cele mai probabile unde se pot întâlni mașini electrice.

Primul lucru luat în calcul a fost prețul benzinei și motorinei. În luna august 2021, în Capitala Indiei, prețul înregistrat pentru pentru motorină a fost de 89.87 rupii, în timp cel pentru benzină a fost de 101.84 rupii. Luând în considerare cel mai pesimist scenariu, prețul pentru energia electrică a fost de 8.50 rupii pe unitate.

Pentru comparație s-a folosit autovehicolul Tata Nexon, cel care are atât modele electrice, cât și tradiționale. Având în vedere că se dorește o comparație din punctul de vedere al autovehiculelor, nu al opțiunilor pe care le au, comparația se va baza pe modelele care au variante de EV sau ICEV.

Un automobil Tata Nexon pe benzină costă 8,60,000 rupii, unul pe motorină costă 11,30,000 de rupii, iar unul electric costă aproximativ 14,70,000 rupii.

Asociația de cercetare auto din India (ARAI), care a certificat kilometrajul pentru vehicul, susține că acordă aproape 21 de kilometri litrului pentru versiunea diesel și 17 pentru benzină. Varianta EV are o capacitate a bateriei de 30 kWh sau, cu alte cuvinte, capacitatea de încărcare este de 30 de unități de energie electrică. Se preconizează că o încărcare completă va oferi o autonomie ideală de 312 de kilometri. În acest ritm, costul combustibilului este de aproximativ 0,8 Rs pe kilometru.

Chiar dacă reducem autonomia la jumătate, având în vedere bateriile îmbătrânite și întreținerea imperfectă, costurile pe kilometru sunt semnificativ mai mici. Costurile combustibilului pentru ICEV sunt de cel puțin trei ori (dacă nu de cinci ori) mai mari decât EV. Cu toate acestea, presupunând că tarifele pe benzină și motorină rămân constante, se așteaptă ca diferența de aproape 4-5 Lakh între prețul rutier al vehiculelor să se ridice în termen de 1.25.000 de kilometri (aproximativ 10 ani, având în vedere o medie de 10.000 km parcurși pe an).

Așadar, după 1,25,000 de kilometri mașina electrică va costa în esență de cinci ori mai puțin, luând în considerare și întreținerea autovehiculului.

Asigurările sunt un factor major și un obstacol în acest caz. În timp ce achiziționați asigurarea pentru varianta diesel, veți observă că taxele sunt de 1,2 ori mai mari pentru vehiculul pe benzină și crește în continuare la 1,9 ori când vine vorba de vehiculul electric.

Infrastructura de alimentare și încărcare

Preocuparea comună în rândul potențialilor cumpărători de mașini este infrastructura de încărcare. Infrastructura de încărcare necesară pentru a permite adoptarea masivă a vehiculelor electrice este încă în proces de construcție.

Pentru ICEV-uri, plecarea într-o călătorie către o destinație îndepărtată sau conducerea în jurul orașului nu ar necesita neapărat un control al nivelului de combustibil. În ceea ce privește un autovehicul electri,  scoaterea vehiculului în afara garajului necesită o mai mare atenție asupra programului, distanței parcurse, disponibilității stației de încărcare și stării de încărcare a bateriei.

Dorința publicului comun de a cumpăra un vehicul electric pe un ICEV poate funcționa în mod semnificativ nu numai pe linii de costuri, ci și pe disponibilitatea infrastructurii de tarifare.

Obiectivele de mobilitate electrică pentru 2030 stabilite de Guvernul Indiei depind de implicarea publică și privată în creșterea numărului de stații de încărcare. Până la sfârșitul anului 2019, India avea peste 78.000 de stații de alimentare, din care 32% erau în zonele rurale, iar restul în zonele urbane și pe autostrăzi.

Bateriile

Bateriile joacă un rol vital în adoptarea vehiculelor electrice. Chiar dacă tehnologia a parcurs un drum lung, aceasta mai are mult până când va deveni cât de cât perfectă. Bateriile utilizate în vehiculele electrice de astăzi au fost făcute mai compacte și pot conține mai multă densitate de energie decât predecesoarele lor. Bateriile EV erau inițial fabricate din litiu-ion, care are o natură extrem de explozivă. Acest lucru a trecut acum la compuși pe bază de polimer de litiu. Sunt mai puțin explozivi și dețin capacități de încărcare rapidă.

Un aspect mai puțin plăcut în ceea ce privește mașinile electrice sunt prețul bateriilor. Acestea rămân una dintre componentele cele mai scumpe ale unui astfel de vehicul. Prețul lor se poate explica prin faptul că acestea decid autonomia și viteza de încărcare a vehiculului.

Unele baterii permit încărcarea rapidă până la aproximativ 80% din capacitatea bateriei și apoi urmează încărcarea lentă până la capacitatea maximă. Tehnologia este încă în evoluție și se aventurează în compuși organici. Utilizarea surselor organice poate ajuta la reducerea deșeurilor finale generate în timpul eliminării bateriilor cu litiu.

Impactul  asupra mediului

Impactul real asupra mediului poate fi evaluat numai pe baza datelor disponibile. De exemplu, până în 2018, factorul de emisii de carbon pentru sectorul energiei indiene a fost de 0,82 kg / kWh, ceea ce înseamnă că s-au emis 0,82 kilograme de dioxid de carbon pentru fiecare unitate de electricitate produsă.

Cu specificațiile menționate mai devreme, o capacitate a bateriei de 30kWh și o autonomie de 312 kilometri ar trebui să conducă la 0,07 kg / km sau 0,07 kilograme de dioxid de carbon emis pe kilometru,

Un motor pe benzină mai mic de 1400 cmc are un factor de emisie între 0,130 și 0,140 kg / km. În schimb, un motor diesel de aceeași dimensiune are un factor în domeniul de 0.117 kg / km.

Experiența condusului unui automobil electric

Există zvonuri că mulți producători de vehicule electrice încorporează sunet în motoare pentru a informa pietonii că se apropie un vehicul. Mai mult decât atât, a sta într-o mașină electrică oferă o ambianță diferită.

Mașinile electrice îți pot oferi experiența unui cuplu puternic atunci când sunt accelerate din loc. În mod evident, este o experiență palpitantă să simți cuplul puternic atunci când apeși pedala până la podea. Mai mult, ai posibilitatea de a asculta muzică fără să fi nevoit să asculți cum „toarce” motorul.

Sursă foto: Dreamstime