Mașini interzise în centrul orașului! Zona cu restricții acoperă arondismentele 1, 2, 3 și 4 ale orașului și se întinde pe 5,5 kilometri pătrați în centrul imediat al Parisului, informează Electrive, citând ziarul Le Monde.
Mașini interzise în centrul orașului. Măsura are drept scop reducerea zgomotului şi a emisiilor nocive
Mașini interzise în centrul orașului! Zona include atracții precum Muzeul Luvru și Grădinile Tuileries. Astfel, începând cu 4 noiembrie, doar salvările, autobuzele, taxiurile, persoanele cu mobilitate redusă și șoferii care locuiesc sau lucrează aici au avut voie să intre în zonă.
Măsura are drept scop reducerea zgomotului şi a emisiilor nocive, precum şi ameliorarea siguranţei rutiere, a anunţat municipalitatea locală. Ar trebui ca în urma acestei măsuri, rezidenţii, vizitatorii cu o destinaţie specifică, precum şi persoanele cu o mobilitate limitată să poată circula mai uşor cu maşina în centrul Parisului.
Cei care circulă cu maşina în zona cu restricții riscă amenzi de 135 de euro
Cei care doresc să meargă la medic, la restaurant, la cinema, să facă cumpărături, să viziteze o galerie de artă sau să rezolve alte treburi în acel perimetru vor primi permisiunea de a intra cu maşina în această zonă. Persoanele care circulă cu maşina în zonă fără autorizaţie riscă amenzi de 135 de euro.
Primăria a publicat un decret în acest sens la 31 octombrie și imediat a intrat în vigoare, mai scrie Electrive.
Autoritățile se așteaptă la o reducere a volumului traficului cu până la 30%
Autoritățile locale se așteaptă la o reducere a volumului traficului cu până la 30% pe cele mai aglomerate drumuri din zona delimitată, precum și la o reducere a zgomotului și o îmbunătățire a calității aerului. Interdicția va fi aplicată printr-un sistem de atestare a reședinței și notificări online – cu o perioadă de grație, pentru ca oamenii să se obișnuiască cu noile reguli.
Deși proiectul a fost anunțat în mai 2021, a fost nevoie de aproape trei ani pentru a fi implementat. Acest lucru s-a datorat parțial discuțiilor cu prefectura poliției din Paris, care este responsabilă cu controalele rutiere. După ce s-a ajuns la un compromis, zona este acum și mai mică decât s-a prevăzut inițial.
Primăria spune că scopul său este reducerea traficului auto. Adică, șoferii nerezidenți, care circulă dintr-o parte în alta a Parisului. În prezent, între 350.000 și 500.000 de autovehicule folosesc zilnic ceea ce va fi ZTL, iar Primăria estimează că până la 50% din acele deplasări se fac prin trafic.
„Estimăm că doar 30% dintre șoferii din trafic au nevoie de o mașină pentru a se deplasa”, spune primăria Parisului pe site-ul său.
„Pentru restul, de 70%, mașina este în primul rând o comoditate.”
La începutul lunii octombrie, limita de viteză pe autostrada care deserveşte oraşul a fost redusă de la 70 la 50 de kilometri pe oră, notează Le Monde.