Deşi visează la modele sedan elegante sau sportive decapotabile, europenii aleg în marea lor majoritate maşini mici şi ieftine. În 2013, acestea reprezentau 40,9% din maşinile vândute, comparativ cu 33,9% în 2004, potrivit cifrelor furnizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (Acea). În Franţa, de exemplu, aceste vehicule 'de categorie economică şi inferioară' reprezintă mai mult de jumătate din vânzări, potrivit lui François Roudier, din cadrul comitetului constructorilor francezi de automobile (CCFA).
Constructorul german Opel, care de ani de zile nu înregistrează profit, îşi prezintă la salon noul Corsa, al doilea model al său cel mai vândut, cu un look mai elegant, care ar urma să ajute la relansarea companiei. Producătorii francezi şi-au reînnoit şi ei, în acest an, modelele de oraş. Twingo de la Renault a împrumutat trăsături de la Fiat 500, în timp ce Citroen şi Peugeot îşi expun noile modele C1 şi 108. Grupul Volkswagen, care vrea să devină cel mai mare constructor auto mondial, îşi va dezvălui berlina Passat în timp ce la standul Ford va putea fi văzut noul Mustang, care va fi disponibil concesionarilor europeni abia anul viitor.
Maşinile îi fac pe oameni să viseze, dar în realitate ei cumpără întotdeauna autoturismne mai puţin scumpe, declară directorul obervatorului Cetelem. Pe de o parte pentru că portofelele europenilor sunt goale, dar şi pentru că maşina nu mai are aceeaşi semnificaţie. Reuşita profesională este din ce în ce mai puţin afişată prin autoturismul deţinut, explică Neuvy.
Şoferul unei maşini de mici dimensiuni sau al unui model "low-cost" nu mai este ţinta tachinărilor, scrie AFP. O dovedesc picnicurile care adună în fiecare an mii de proprietari mândri de Dacia, filiala românească şi low-cost a Renault, deocamdată singura din Europa pe această piaţă de nişă.
Modelul său Logan a deschis drumul acum zece ani, iar acum face parte dintr-o serie de şapte modele, inclusiv o utilitară şi un SUV, 4×4, de oraş, foarte la modă (Duster), scrie France Presse.
Conceptul este simplu: o maşină cu câteva facilităţi şi un design de bază, dar la un preţ de două ori mai mic decât cele practicate de Renault, graţie unor economii în proiectare (platformele sunt cele din generaţiile anterioare), fabricaţie (mână de lucru locală) şi distribuţie.
"Nimeni nu a reuşit să copieze Renault", subliniază Carlos Da Silva, expert în cadrul grupului de consultanţă IHS, care constată că după zece ani nu există concurenţă în Europa de Vest pe această nişă.
Renault a profitat de poziţia sa şi a putut să-şi menţină creşterea în anii dificili din trecut graţie filialei sale din România. În prima jumătate a anului 2014, aceasta a anunţat o creştere a vânzărilor cu 24% şi cel mai bun progres dintre toate mărcile din Europa.
Peste 1 milion de vizitatori sunt aşteptaţi să viziteze Salonul de la Paris, care se desfăşoară o dată la doi ani şi care îşi va închide porţile la 19 octombrie. Pe o suprafaţă de 125.000 de metri pătraţi vor fi prezente cel puţin 260 de mărci şi 71 de constructori de automobile. Constructorul român Dacia va lansa versiunile Stepway ale modelelor Lodgy şi Dokker precum şi două noi premiere Dacia Duster Air şi Dacia Sandero Black Touch.
AGERPRES