Anunțul a fost făcut recent de Ministerul Transporturilor și Autostrăzilor din India. Această regulă nu se aplică și vehiculelor cu destinație specială (blindate și alte vehicule specializate) utilizate în scopuri operaționale pentru apărarea țării și pentru menținerea ordinii interne, informează IndiaTimes.

Politica Indiei prevede teste de siguranță auto după 20 de ani

„Casarea acestor vehicule, după trecera celor 15 ani de la data înmatriculării inițiale a vehiculului, trebuie să se facă prin Registred Vehicle Scrapping Facility (RVSF), înființată în conformitate cu prevederile Autorității de înmatriculare și casare a vehiculelor, în 2021”, precizează ministerul de resort.

Anunțată în bugetul Uniunii 2021-2022, politica Indiei prevede teste de siguranță auto după 20 de ani pentru vehiculele personale, în timp ce pentru vehiculele comerciale termenul este de 15 ani.

Politica de casare a vehiculelor este folosită la nivel global

Guvernul din India a considerat că cea mai bună cale de a încuraja casarea mașinilor este renunțarea la propriile vehicule, care au o vechime mai mare de 15 ani și poluează foarte mult.

Politica de casare a vehiculelor a fost folosită la nivel global pentru a da un impuls producției de automobile și sectoarelor conexe și a crea o nouă cerere pentru mașini. Pentru vehiculele comerciale și vehiculele private, politica se va aplica din iunie 2024.

New Delhi, una din cele mai poluate capitale din lume, se luptă cu un smog cronic în fiecare an pentru că scăderea temperaturii face să stagneze particulele poluante provenite de la centralele pe cărbune, gazele de eşapament şi incendierea deşeurilor în aer liber.

Curtea Supremă a Indiei a cerut anul trecut Comisiei pentru managementul calităţii aerului a propună măsuri pentru reducerea poluării în nordul Indiei.