Regulamentele generale de siguranță ale UE, GSR2, includ o serie de actualizări tehnologice de ultimă generație, pe care modelele mai vechi nu le vor putea respecta.
Mașinile mai vechi din Franța riscă să nu se poată adapta – sau să mențină costurile scăzute – în fața noilor reglementări tehnologice de ultimă generație pentru vehicule. Conform specialiștilor, acestea riscă să „moară” deoarece nu sunt conforme cu noile reglementări de siguranță ale UE, scrie Connexionfrance.
Reglementările GSR2, propuse în 2019 după ani de discuții și consultări
Principala regulă este noua normă de securitate, Global Safety Regulation 2 (GSR2) – listată în detaliu pe site-ul Ministerului Ecologiei din Franța.
Reglementările GSR2 au fost propuse în 2019 după ani de discuții și consultări reciproce în cadrul Organizației Națiunilor Unite și, în cele din urmă, al Uniunii Europene.
Pe site-ul ministerului francez se precizează că, din 7 iulie, mașinile noi trebuie să aibă sistem de frânare automată, alerte de unghi mort în marșarier, o cutie neagră pentru asigurare, un sistem de asistență pe bandă, alerte de oboseală, protecția computerului împotriva hackingului și echipamente care să permită un etilotest-înainte, precum și un sistem de aprindere, care urmează să fie instalat în viitor.
De asemenea, noile modele vor trebui să treacă teste mai stricte.
Mașinile mai noi, de ultimă generație, au deja multe dintre aceste sisteme, dar modelele existente de gamă inferioară nu par să dorească să le includă (sau cel puțin, nu toate). Aceasta este în principal o chestiune legată de costuri.
Costuri și tehnologie de vârf
Modelele noi vor costa, probabil, mai mult, odată ce aceste reglementări vor intra în vigoare. Criticii acestor reglementări spun că acestea pot amenința modele mai vechi de vehicule, care nu sunt în măsură să respecte aceste modificări.
Unele vehicule nu respectă regulile testului de impact, în timp ce altele nu funcționează cu tehnologia mai nouă, necesară pentru a activa sistemele de ultimă generație.
Practic, înseamnă că noile versiuni ale acestor mașini vor înceta să fie produse și vor fi disponibile doar până când modelele existente vor ajunge la sfârșitul vieții.
Versiunile cu ardere pot dispărea complet, fiind înlocuite cu modele electrice, spun criticii.
Porsche, Renault, Dacia, Suzuki și Toyota, expuse riscului
Modelele expuse riscului sunt Porsche Macan, care este deja înlocuit cu omologul său electric.
De asemenea, mașinile Dacia – care au deja un scor mai mic la evaluările de siguranță Euro NCAP în favoarea scăderii costurilor – pot fi expuse riscului. Cu toate acestea, Dacia a adus modificări, în special modelelor Sandero și Jogger, astfel încât să se conformeze noului GSR2.
Alte modele expuse riscului ar putea fi Suzuki Ignis, Renault Twingo și Zoe și Toyota GR86.
GSR2 se aplică modelelor pentru care sunt produse peste 1.500 de vehicule pe an și nu se nu se va aplica unor modele precum Alpine A110, care este produs în cantități mai mici.
Șoferii care doresc să comande un model existent al acestor mașini vor trebui să facă acest lucru înainte de temenul-limită, din iulie 2024, altfel prețurile ar putea crește, iar sistemele s-ar putea schimba pe măsură ce producătorii lucrează pentru a se conforma noilor reglementări.