Mașinile Nissan vândute în Europa vor fi electrificate până în 2026

Sursă: Pixabay

Nissan Motor dorește ca aproape toate mașinile vândute în Europa să fie electrificate până în anul fiscal 2026, ca parte a planului de revizuire a strategiei în ceea ce privește vehiculele electrice.

Potrivit Agerpres, ponderea modelelor alimentate exclusiv cu baterii și a celor hibride în rândul mașinilor vândute în Europa va ajunge la 98%, față de ținta anterioară.

Această veste vine după ce producătorul auto japonez a anunțat că va cumpăra o participaţie de până la 15% în Ampere, divizia de vehicule electrice care va fi înfiinţată de partenerul său, Renault SA.

Nissan intenționează să aibă 27 de noi vehicule noi până în 2030

La nivel global, ponderea modelelor electrificate în rândul maşinilor vândute de Nissan va ajunge la 44% până în finalul anului fiscal 2027, faţă de ţinta anterioară, de 40%, iar pe piaţa din Japonia va ajunge la 58%, de la 55%. În SUA, peste 40% din vehiculele vândute de Nissan vor fi electrificate până în anul fiscal 2030.

Nissan este un pionier în domeniul mașinilor electrice, cu modelul alimentat exclusiv cu baterii Leaf, însă a început să se confrunte cu dificultăți odată cu creșterea concurenței din partea noilor producători auto de pe piață.

Până în 2030, compania japoneză ar urma să aibă 27 de vehicule electrificate noi, dintre care 19 alimentate exclusiv cu baterii, în timp ce planul precedent viza 23 de vehicule electrificate noi, dintre care 15 alimentate exclusiv cu baterii.

În afară de producția de la fabrica Smyrna,  din statul american Tennessee, Nissan intenţionează să producă sisteme electrice de propulsie la uzina sa Decherd din acelaşi stat, pentru a îndeplini cerinţele din cadrul programului american de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), a anunţat luni Ashwani Gupta, directorul operaţional al companiei. De asemenea, producătorul auto japonez ia în considerare asigurarea unei a doua surse pentru baterii în SUA, a adăugat Gupta.

Renault și Nissan, investiții record în India

Cele două mari companii auto nu au planuri mari numai în Europa. Renault și Nissan au anunțat pe 13 februarie o investiție de aproximativ 600 de milioane de dolari în India.

Investiția face parte din noua inițiativă anunțată săptămâna trecută de a se consolida împreună pe această piață, unde intenționează să lanseze șase modele noi, dintre care două mașini electrice.

Se așteaptă ca noile proiecte să creeze până la 2.000 de locuri de muncă suplimentare la centrul de cercetare și dezvoltare al Renault-Nissan din Chennai, în sud-estul Indiei, au precizat cei doi parteneri într-un comunicat, fără a preciza un calendar pentru aceste proiecte.