Conform agenției, sectorul transporturilor rutiere este reponsabil pentru o cincime din emisiile de CO2 ale Uniunii Europene. Între 1999 și 2009, nivelul acestor emisii a crescut cu nu mai puțin de 23%.
Cu toate acestea, oficialii EEA susțin că în 2010 emisiile medii ale autoturismelor comercializate în UE au fost de 140,3 gCO2/km, în scădere de la valoarea de 145,7 gCO2/km, înregistrată în 2009. Diferența dintre emisiile vehiculelor echipate cu motoare diesel față de cele dotate cu motoare alimentate cu benzină a scăzut la doar 3,3 gCO2/km, o îmbunătățire considerabilă dacă ținem cont că, în urmă cu 10 ani, diferența era de 17 gCO2/km.
De asemenea, conform EEA, mașinile vândute anul trecut în cele 15 state membre mai vechi ale UE, emit în medie cu 7,9 gCO2/km mai puțin decât cele comercializate în cele 12 țări care au aderat mai recent. Un raport complet privind emisiile de CO2 ale tuturor mărcilor și modelelor de autoturisme vândute în UE va fi disponibil în luna octombrie a acestui an.