Mașinile pe benzină și motorină vor fi și după 2035? Se încearcă renunțarea la interdicții

Premierul Italiei, Giorgia Meloni, nu este de acord cu interdicția europeană pe vânzarea de noi mașini pe benzină și motorină, începând din 2035. Ea a spus că „nu are niciun sens” și că Italia va lucra pentru a o „corecta”, relatează Politico.

Giorgia Meloni Sursă: Dreamstime

„Reducerea emisiilor poluante este ceva ce vrem să realizăm, însă vrem să o facem cu sens”, a declarat Meloni într-un discurs în fața parlamentului italian, înainte de summit-ul liderilor europeni care urmează să înceapă de joi.

Meloni a declarat că obiectivele verzi au fost urmărite chiar și cu prețul sacrificării unor sectoare întregi de producție și industriale, cum ar fi industria auto. Ea a subliniat că această măsură va condamna Europa la noi dependențe strategice, cum ar fi cea de vehiculele electrice din China.

„Să spui altceva este doar o nebunie ideologică, iar noi vom face pași pentru a o corecta. Reducerea poluării nu trebuie să se facă cu prețul sustenabilității sociale și economice, ci prin apărarea și promovarea producției europene și apărarea a zeci de mii de locuri de muncă”, a continuat șefa guvernului de la Roma.

Meloni a insistat că nimeni nu a negat vreodată că vehiculele electrice sunt parte din soluția pentru a decarboniza transportul, dar a subliniat că este important să se protejeze natura cu oameni în ea. Ea a adăugat că în ultimii ani s-a întâmplat opusul, cu activitățile umane fiind prea des considerate dăunătoare naturii.

Germania a introdus motorina ecologică HVO100

În altă ordine de idei, motorina ecologică HVO100 a fost introdusă recent în stațiile de alimentare din Germania. Este mai eco-friendly și scutită de taxe CO2, dar mai scumpă din cauza producției reduse. Cu toate acestea, din cauza volumelor de producție încă reduse, acest combustibil nou este mai scump.

Cu toate acestea, diferența de preț la pompă este mai mică decât se anticipa, o surpriză pentru mulți consumatori. ADAC (Clubul General Auto German) a efectuat o analiză a prețurilor la combustibil pentru HVO100, concluzionând că acesta este doar cu șase cenți mai scump decât motorina tradițională.

Aceasta diferență de preț este similară cu cea între benzina Super E10 și E5.

Unii operatori de benzinării plănuiesc să elimine motorina E5 din ofertă în viitor din cauza creșterii cererii pentru HVO100.

Potrivit președintelui ADAC Technology, Karsten Schulze, este un semn pozitiv că producătorii încearcă să ofere HVO100 la prețuri cât mai accesibile.

El consideră că prețul premium nu va înregistra creșteri în viitor, dar anticipă că HVO100 va continua să se apropie de prețul motorinei clasice.