Conform studiului, serviciile de lux din domeniul hotelurilor și călătoriilor valorează anual nu mai puțin de 270 de miliarde de euro, în timp ce mașinile din segmentul high-end al pieței înseamnă alte 250 de miliarde. Vânzările de ceasuri și bijuterii ating suma de 100 de miliarde de euro. „Poate părea surprinzător că mașinile reprezintă atât de mult din această piață care, în ultimii ani, a cunoscut o creștere impresionantă. Noi suntem o companie care a contribuit la această creștere”, a declarat Ian Robertson, șeful departamentelor de vânzări și marketing ale grupului bavarez în cadrul unei întâlniri cu jurnaliști din întreaga lume.
Conform oficialului BMW, în ultima perioadă a fost vizibilă o modificare a zonelor în care luxul se vinde foarte bine. Mai exact, o migrație către piețe emergente precum China sau Orientul Mijlociu. De asemenea, dacă în trecut bărbații reprezentau aproape în totalitate clienții segmentului mașinilor de lux, acum femeile dețin o parte importantă din achiziții. Ian Robertson susține că, odată cu majorarea produsului intern brut mondial de la 46 de mii de miliarde euro, în 2005, la circa 70 de mii de miliarde în 2011, pentru ca în 2015 să se ajungă la 87 – 90 de mii de miliarde, crește și numărul așa-numiților „High Net Worth Individuals” (HNWI). În accepțiunea BMW, acestea sunt persoane care dețin active lichide de peste 1 milion de euro. „Aici nu este vorba de oameni care dețin case, terenuri sau companii, ci de persoane care își pot permite să utilizeze oricând această sumă”, a clarificat Robertson. Iar HNWI sunt doar baza de clienți ai unei companii care vinde produse de lux pentru că, deasupra, se află o elită formată din UHNWI (Ultra High Net Worth Individuals), adică din persoane care dețin active lichide de peste 30 de milioane de euro.
Prima categorie, HNWI, include circa 12 milioane de persoane la nivel mondial, în timp ce UHNWI este reprezentată de alte 100.000 de persoane. Studiul prezentat de BMW relevă faptul că, din totalul celor peste 12 milioane de persoane care își pot permite oricând să cheltuiască 1 milion de euro, 5,2 milioane se află în Statele Unite, alte 1,1 milioane în China și circa 570.000 în Marea Britanie. Germania se află pe locul patru în acest clasament cu circa 400.000 de HNWI. „Grupul BMW are produse pentru fiecare categorie de bogați. Marca Rolls-Royce se adresează grupului UHNWI, în timp ce o mare parte dintre mașinile produse sub brandul BMW sunt destinate HNWI. De asemenea, numărul mare de persoane care își pot permite să cheltuiască mult, aflat în Statele Unite, ne-a determinat să construim uzine în America. HNWI caută produse individualizate și noi asta le oferim”, a încheiat oficialul BMW prezentând asitenței cele mai noi produse din gama BMW Individual și Rolls-Royce.
Mașinile reprezintă un sfert dintr-o piață mondială a luxului estimată la 960 mld. Euro
18 martie 2012, 22:08
Ultima modificare în 19 martie 2012, 00:08
Un studiu făcut public de oficialii BMW cu ocazia prezentării rezultatelor financiare ale grupului arată că piața bunurilor și serviciilor de lux are o valoare de circa 960 de miliarde de euro, iar cele mai puternice segmente sunt, în ordine, hoteluri-călătorii, mașini, ceasuri-bijuterii.
Etichete: bmw,
luxury,
piata auto,
Rolls Royce,
valoare,
vanzari
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook