Mașinile Tesla nu sunt suficient de sigure. NHTSA anunță „un decalaj critic de siguranță”
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a anunțat că a demarat investigația după ce a primit rapoarte privind 20 de accidente în care au fost implicate vehicule echipate cu noile actualizări ale software-ului Autopilot, în cadrul rechemării efectuate de Tesla.
Această nouă investigație se adaugă controlului autorităților de reglementare asupra Autopilotului, într-un moment în care CEO-ul Elon Musk depune eforturi pentru dezvoltarea unor vehicule complet autonome. Tesla oferă o lună de probe gratuite pentru sistemul Autopilot și are planuri de a lansa robotaxiul său pe 8 august.
NHTSA a exprimat îngrijorări în legătură cu cele 20 de accidente raportate, precum și în urma testelor preliminare ale vehiculelor actualizate efectuate de NHTSA.
Vineri, agenția a încheiat o investigație care a durat aproape trei ani privind defecțiunile Autopilotului, declarând că au descoperit dovezi că „sistemul slab de implicare a șoferului Tesla nu era adecvat pentru capacitățile permisive de operare ale Autopilotului”, ceea ce a dus la „un decalaj critic de siguranță”.
Ce a mai descoperit Administrația pentru Siguranța Traficului
NHTSA a dezvăluit vineri că, în timpul investigației privind siguranța Autopilotului, lansată în august 2021, au identificat cel puțin 13 accidente Tesla care au provocat cel puțin un deces și multe altele, soldate cu răni grave, în care „folosirea necorespunzătoare a sistemului de către conducătorul auto a jucat aparent un rol”.
NHTSA a raportat 54 de răniri grave în accidente în care a fost utilizat pilotul automat, posibil din cauza unei utilizări abuzive.
Agenția a remarcat că rechemarea Tesla din decembrie „facilitează pentru șofer să efectueze actualizarea software-ului”.
NHTSA a menționat că Tesla a lansat actualizări suplimentare de software pentru a rezolva problemele identificate, însă acestea nu au făcut parte din rechemare.
Tesla a anunțat în decembrie cea mai amplă rechemare a sa, care vizează 2,03 milioane de vehicule din SUA – aproape toate vehiculele sale din circulație pe drumurile din SUA, pentru a se asigura că șoferii sunt mai atenți când folosesc sistemul său avansat de asistență pentru șoferi.
Noua investigație privind rechemarea acoperă modelele Y, X, S, 3 și vehiculele Cybertruck din SUA echipate cu Autopilot, produse între anii 2012 și 2024.