Digitalizarea este, alături de electrificare și deplasarea autonomă, una dintre direcțiile către care se îndreaptă automobilul. Dar asta nu înseamnă doar că mașinile vor comunica între ele și că vor răspunde la cele mai mici gesturi sau comenzi vocale ale șoferului, ci și că achizițiile vor putea fi făcute online.
Despre iminenta dezvoltare a comerțului online cu mașini se vorbește deja de mulți ani. În încercarea de a reduce costurile aferente showroom-urilor, dar și de a face față numărului tot mai mare de echipamente opționale și configurații dorite de clienți, producătorii de vehicule au avansat an de an în această direcție.
Pentru că reticența clienților nu este ușor de învins, mulți comercianți de mașini au început ofensiva e-commerce prin digitalizarea showroom-urilor oferind clienților posibilitatea de a configura, cu ajutorul consultanților specializați și a unor automobile cu dotări de bază, orice vehicul. Grație unor soft-uri avansate, fiecare echipament opțional, culoare sau textură pot fi adăugate sau eliminate respectând dorința clienților. Unii au mers chiar mai departe…
(Aflați mai multe detalii despre modul în care vor fi comercializate mașinile în viitor din numărul 2 al revistei Capital aflat acum la centrele de difuzare a presei.)