Maşinile nu vor putea circula în 18 septembrie, pe mai multe străzi din centrul istoric al municipiului Sibiu, pentru că municipalitatea doreşte să încurajeze mersul pe jos sau pe bicicletă, în cadrul programului „Săptămâna Europeană a Mobilităţii” (16-22 septembrie), o iniţiativă a Comisiei Europene, informează un comunicat de presă.

Interzis mașinilor în mai multe zone pe 18 septembrie

„Sibiul este oraşul distanţelor scurte – aşa că mersul pe jos este o opţiune la îndemână şi mai sănătoasă. Transportul public s-a modernizat în ultimii 4 ani şi facem demersuri pentru a-l extinde şi spre localităţile învecinate. Utilizarea bicicletei a devenit mai accesibilă prin Sibiu Bike City şi continuăm să creăm piste şi să le conectăm pe cele existente. Prin urmare, noi, sibienii, putem să alegem astăzi mobilitatea alternativă, prietenoasă cu mediul, pentru că variante avem. Trebuie doar să ne propunem”, a declarat primarul municipiului Sibiu, Astrid Fodor.

Potrivit Primăriei Municipiului Sibiu, 18 septembrie va fi considerată ziua fără maşini, în „Săptămâna Europeană a Mobilităţii”.

„Ziua fără maşini este propusă anul acesta pentru data de 18 septembrie când mai multe străzi din centrul istoric se vor închide pentru maşini şi vor fi deschise complet pietonilor, devenind spaţii de promenadă, în care se vor desfăşura diverse activităţi. De altfel, mersul pe jos este şi tema unui concurs cu premii dedicat copiilor, care se va desfăşura pe parcursul întregii săptămâni în Zoo Sibiu sub denumirea ‘Mergi pe jos – e sănătos!”, se arată în comunicat.

Un program detaliat va fi făcut public mai aproape de data desfăşurării Săptămânii Europene a Mobilităţii.

Ce este Săptămâna Europeană a Mobilităţii?

Este o iniţiativă a Comisiei Europene, prin care, în fiecare an, între 16 şi 22 septembrie, se încearcă găsirea de soluţii inovatoare la problemele actuale de mobilitate urbană.

Evenimentele desfăşurate în săptămâna 16-22 septembrie au scopul de a-i determina pe cetăţeni să încerce şi alte mijloace de transport şi să încurajeze promovarea dezvoltării unui transport urban durabil, se mai arată în iniţiativa CE din aprilie 2002. De asemenea, aceste evenimente ar trebui să permită administraţiilor oraşelor şi business-urilor să testeze iniţiative de transport noi, cum ar fi ariile pietonale, vehiculele electrice, reţele de transport pentru biciclete şi autobuze pentru navetă, se mai arată în iniţiativa Comisiei.

Din 2002, de când a fost lansată campania, impactul a fost major, atât în Europa, cât şi în lume, foarte multe oraşe alăturându-se campaniei şi fiind implementate numeroase măsuri permanente – în special cu privire la infrastructura pentru ciclism, plimbări și de reducere a traficului.