Consecințele economice negative ale epidemiei de coronavirus afectează și trusturile media care editează ziarele cu tiraj mai mare și unele pagini de internet. Index, Central Médiacsoport și HVG au trebuit să treacă la măsuri de austeritate.
Potrivit informațiilor, Central Médiacsoport Zrt (Grupul Media Central), care editează săptămânalul economic HVG, portalurile Index și 24.hu, precum și revista săptămânală pentru femei, Nők Lapja, a fost nevoit să efectueze disponibilizări. În viitor vor mai avea loc, probabil, şi alte disponibilizări.
În timp ce vânzătorii de ziare spun că vânzările s-au diminuat de când a apărut în Ungaria epidemia de coronavirus, în actuala situație chiar și unele ziare online, cum ar fi HVG sau Index, au fost nevoite să adopte măsuri de austeritate, în ciuda numărului mare de vizitatori.
Directorul general al Index.hu Zrt., András Pusztay, a precizat, răspunzând la o întrebare adresată de ziarul „Magyar Nemzet”, că și principalul site de știri, Index.hu, este afectat de criza economică generată de epidemia de coronavirus, însă nu au fost nevoiţi să diminueze salariile și nu au luat în calcul nici disponibilizările în masă.”Mai de grabă ne-am gândit la restructurarea funcționării noastre. Este adevărat că din cauza restructurării am reziliat contractul unor colegi, dar am luat, în primul rând, măsuri de austeritate care nu afectează calitatea activității noastre de bază. O dovadă în acest sens sunt și datele privind numărul vizitatorilor, precum și cantitatea și calitatea muncii noastre depuse în ultimele luni”, a subliniat András Pusztay.
Potrivit unor informații de presă, siteul de știri Index.hu a disponibilizat până acum 4-5% din angajați
Companiile de televiziune mai mari se află într-o situație ceva mai bună
Într-o situație grea se află și trustul media care editează portalul Hvg.hu și săptămânalul HVG. Directorul de marketing și pentru distribuire al editurii HVG Zrt., Tamás Szauer, a declarat portalului Media1 că salariile au fost diminuate la nivelul colectivului, fără a menționa, însă, procentul scăderii salariilor. Potrivit unor informații, este vorba de o reducere a veniturilor salariale cu 20-30%.
Potrivit semnalelor, la companiile de televiziune mai mari situația este ceva mai bună. Postul de televiziune RTL Magyarország a precizat pentru ziarul „Magyar Nemzet” că urmăresc cu atenție evenimentele economice, însă din cauza situației de urgență sanitară la televiziunea RTL nu au avut loc nici disponibilizări și nici diminuarea salariilor, iar măsurile vor fi adoptate în viitor în funcție de evoluția economiei.
Central Médiadiacsopor Zrt. (Grupul Media Central) – din care fac parte 24.hu, Story magazin, Nők Lapja, NLC și Marie Claire – a fost întrebat de „Magyar Nemzet” în perioada 29 aprilie-4 mai despre disponibilizări, însă ziarul amintit nu a primit nici un răspuns nici până în prezent. Directorul general Zoltán Varga a declarat anterior pentru Media1 că din cauza epidemiei de coronavirus au dispus, ca o măsură de austeritate, diminuarea timpului de lucru și a salariilor, precum și a altor cheltuieli ale Grupului Media, după ce au preconizat că reclamele vor scădea drastic și, implicit, se vor diminua și încasările.
Din cauza declinului economiei generat de epidemia de coronavirus apar mai puține materiale de publicitate, ceea ce reprezintă pierderi însemnate pentru majoritatea trusturilor de media. Actuala perioadă nu se va încheia, probabil, în curând, ceea ce va impune alte măsuri de austeritate pe piața media din Ungaria.