Fără mașini de teren în Paris
Municipalitatea din Paris nu mai vrea mașini de talie mare în centrul oraşului. Pentru a-și atinge obiectivul gospodarii celui mai mare oraș francez intenționează să crească tarifele de parcare. Ei au în plan ca parizienii să își exprime opțiunea prin vot la începutul anului următor, transmite Reuters.
Parisul a interzis deja, în luna septembrie, scuterele închiriate, tot după un scrutin al cetăţenilor. În același mod, locuitorii capitalei din Hexagon vor participa la un referendum legat de SUV-uri, care este programat pe 4 februarie 2024.
Planul municipalității este introducerea unor tarife de parcare mai mari pentru automobilele cu motoare pe combustie şi o greutate de peste 1,6 tone. În vizor se află şi vehiculele electrice cu o greutate de peste două tone. Procedura ar fi destul de simplă, având în vedere faptul că Parisul este unul dintre cele mai moderne orașe europene. Astfel, pentru a stabili greutatea unui automobil, scanerele vor citi plăcuța de înmatriculare. În acest mod, vor putea fi văzute informaţiile referitoare la modelul şi greutatea automobilului.
„Trebuie să reducem numărul şi mărimea automobilelor din oraş şi, de aceea, vom supune la vot întrebarea cât spaţiu ar trebui alocat pentru acest tip de vehicul în Paris”, a declarat viceprimarul David Belliard.
Se cere chiar încetarea construcției de SUV-uri franțuzești
De mai mulţi ani Parisul a pus presiuni asupra automobiliştilor prin creşterea costurilor cu parcarea. Capitala franceză vrea interzicerea graduală a automobilelor diesel. În timp ce în paralel a fost extinsă reţeaua de piste de biciclete în capitala Franţei.
„Votul cu privire la SUV-uri este conceput pentru a le spune celor care continuă să îşi utilizeze automobilele private pentru că sunt bogaţi: Nu! În câţiva ani, în câteva luni, acest tip de comportament nu va mai fi binevenit în Paris”, a spus Belliard.
Acesta a adăugat că edilii din Paris vor de asemenea ca producătorii de automobile să înceteze să mai asambleze vehicule de tip SUV pentru că sunt mult prea scumpe, prea poluante şi nu sunt adecvate pentru centrele înghesuite ale oraşelor.
Preşedintele Asociaţiei automobiliştilor, Philippe Noziere, a spus că dacă automobilele au devenit mai grele şi mai mari decât înainte, motivele au legătură cu siguranţa şi confortul. „Producătorii au făcut eforturi uriaşe pentru aceste vehicule. Desigur, că asta se traduce printr-o greutate suplimentară”, a spus Philippe Noziere.