Daniel David a subliniat importanța integrării tuturor disciplinelor esențiale în educație și a menționat numărul de ore care ar trebui alocat fiecărei materii.
Oficialul a explicat cum aceste teme fundamentale ar putea fi incluse eficient în programa școlară, având ca scop o educație mai echilibrată și mai completă pentru toți elevii.
Daniel David: De 8 la 8 va trebui să stați în școală
„Probabil că de la ora 8 la ora 8 va trebui să stați în școală”, a afirmat Daniel David, subliniind însă că aceasta este o exagerare și că nu se dorește o astfel de încărcare a orarului elevilor.
„Sigur că exagerez și n-am să fac acest lucru”, a adăugat acesta.
Concepte esențiale pentru elevi
Ministrul a prezentat o listă de discipline pe care le consideră esențiale pentru formarea elevilor, menționând „educația pentru sănătate”, „primul ajutor”, „educația juridică”, „educația antreprenorială”, „educația pentru democrație”, „educația pentru cetățenie europeană” și „educația civică”.
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a subliniat că scopul său nu este neapărat introducerea unor noi discipline, ci integrarea unor teme fundamentale ca unități de învățare în materiile deja existente.
„Ideea mea era că, fiind atât de importante, ele trebuie să devină unități de învățare în disciplinele clasice, acolo unde se poate”, a declarat acesta.
De exemplu, „gândirea critică” ar putea fi integrată în cadrul disciplinelor precum Logică, Psihologie și Filosofie. Astfel, ministrul propune o abordare care ar permite elevilor să învețe aceste concepte esențiale într-un mod mai aplicat și mai coerent cu programele existente.
Unele materii trebuie regândite
Ministrul Educației, Daniel David, a tras un semnal de alarmă în legătură cu starea sistemului educațional din România, subliniind necesitatea regândirii anumitor discipline.
„Haideţi să regândim istoria, geografia, să readucem gramatica la liceu, fiindcă copiii noştri nu mai vorbesc corect limba română”, a declarat acesta.
În plus, ministrul a subliniat că teme precum gândirea critică sau alte abilități esențiale ar putea fi abordate și în cadrul orelor de Consiliere și orientare, care sunt deja prevăzute în programa școlară, contribuind astfel la o educație mai completă și echilibrată.
Daniel David a explicat că, dacă se doresc mai multe abordări educaționale, există deja ore de Consiliere și orientare, câte una pe an. El a propus ca, în cadrul acestor ore, să se integreze câte șase sau cinci unități de învățare dedicate gândirii critice și altor teme importante pe care le-a menționat.