Mazda 6 n-are aproape nimic in comun cu vechiul model din clasa medie al producatorului japonez, Mazda 626. Evolutia stilistica spre un design european este evidenta, desi masina isi pastreaza trasaturile care individualizeaza marca.
Noul model japonez a fost lansat in Europa anul acesta si este disponibil de cateva luni la vanzare si in Romania. Principalii concurenti pe piata locala sunt VW Passat (1.095 de bucati vandute pe primele sapte luni) si Ford Mondeo (256 de bucati), desi nu trebuie scos din calcul nici Peugeot 406, chiar daca actualul model francez urmeaza sa fie inlocuit anul viitor.
Incercand o comparatie cu concurentii sai la capitolul motorizare, Mazda 6 este disponibila pe piata locala cu nu mai putin de trei variante de motoare pe benzina si doua pe motorina cu injectie directa (common rail). Propulsoarele pe benzina sunt de 1,8l/120CP, 2l/141CP si 2,3l/166CP, ultimul pentru modelul sport GT, iar cele diesel au capacitati de 1,8/121CP si 2l/136CP. Concurentii sai sunt la randul lor bine reprezentati la acest capitol. VW Passat are in plus, pe langa o gama larga de propulsoare pe benzina si motorina, un motor diesel de 2,5 l, mai puternic dar si ceva mai gurmand, in timp ce Ford Mondeo a obtinut rezultate de piata bune cu noul motor TDCi.
Consumul de carburant plaseaza Mazda 6 printre cele mai economice modele din clasa medie. Motorul diesel de 2,0l consuma in regim mixt de trafic 8,5l/100 km, fata de 9,2l/100km cat „mananca” propulsorul de aceeasi capacitate montat pe Passat.
In ceea ce priveste capacitatea portbagajului, un element apreciat de romani, noul model japonez se poate lauda cu un volum de 500l, acelasi cu al lui Ford Mondeo si ceva mai mare decat la VW Passat.
In privinta dotarilor, modelul pe benzina de 1,8 l Mazda 6 include in varianta standard airbag pentru sofer si pasagerul din dreapta, la care se adauga airbaguri laterale si patru airbaguri la ferestre. Sistemul de franare are ABS si EBD (reglare electronica a fortei de franare), iar ambianta e asigurata de un sistem audio modular cu radio.
Cateva cuvinte in ceea ce priveste pretul. Principalul handicap al modelului japonez fata de concurentii sai sunt taxele. Masinile fabricate in Uniunea Europeana sunt scutite de taxe vamale incepand din acest an, in timp ce modelelor fabricate in afara UE li se aplica o taxa vamala de 30%.
Fiind produsa in Japonia, Mazda 6 nu beneficiaza de avantajele pe care masinile europene le au pe piata romaneasca. Diferentele de pret devin insa mici sau chiar dispar in cazul achizitiei in sistem leasing, stiut fiind faptul ca taxele vamale nu se aplica la intreaga valoare, ci doar la valoarea reziduala. Cel mai ieftin model (1,8 l) costa 14.750 euro, pret CIP Bucuresti. Achizitionat in sistem leasing, el este mai ieftin decat un Passat si cam la acelasi pret cu Ford Mondeo.
Obiectivul de vanzari pe piata romaneasca al Mazrom Motors, compania care comecializeaza Mazda 6, este de 47 de unitati pana la sfarsitul acestui an. „Acesta este, de altfel, numarul de masini pe care-l avem in stoc”, spune Ionut Chirila, angajat la departamentul marketing al Mazrom Motors.
Analistii pietei auto considera ca cifra este realizabila, in conditiile in care Mazda 6 este cel mai nou model dintre marcile japoneze de pe piata.” Nissan Primera a aparut deja de jumatate de an, in timp ce Toyota Avensis este un model chiar mai vechi”, constata Florin Micu, director Autoexpert.     
Variante leasing
Mazda 6 1,8 I
Pret CIP Bucuresti    14.750 euro
Durata leasing        48 luni
Avans            50% (7.375 euro)
Rata lunara        149 euro
    (plus TVA si asigurare full CASCO)
Valoare reziduala    20% (2.950 euro)

Pret CIP Bucuresti    14.750 euro
Durata leasing        36 luni
Avans            50% (7.375 euro)
Rata lunara        179 euro
Valoare reziduala        20% (2.950 euro)
Sase variente de mazda 6

Model    Pret CIP(euro)

Mazda 6 1,8 CE            14.750
Mazda 6 2,0i            16.650
Mazda 6 Sport 1,8iCE        15.150
Mazda 6 Sport 2,3 GT        19.950
Mazda 6 Sport Combi 2.0i TE    17.490
Mazda 6 Sport Combi CD 136GT    20.900