Noul SUV compact crossover, Mazda CX-5, ajunge în showroom-urile din România în această primăvară la preţuri cuprinse între 22.190 euro şi 34.590 euro (TVA inclusă), în patru niveluri de echipare.
Modelul, prezentat în premieră la Salonul auto de la Frankfurt din 2011, înglobează tehnologiile revoluţionare SkyActiv, fiind primul automobil al constructorului nipon care prezintă liniile de design ale noului limbaj Kodo, care se traduce prin "sufletul mişcării".
Mazda CX-5 va putea fi comandat în patru niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction şi Revolution.
Echiparea de bază include dotări, precum: sistemul i-STOP care opreşte şi reporneşte automat motorul pentru a reduce consumul, buton pentru pornirea motorului şi un set complet de sisteme de siguranţă pasivă şi activă ce include airbaguri frontale, laterale şi cortină, controlul tracţiunii şi al stabilităţii, sistem de asistenţă la plecarea din pantă, şi senzori de monitorizare a presiunii pneurilor.
În ceea ce priveşte preţurile, SUV-ul echipat cu tracţiune integrală şi motorizarea diesel CD150 în varianta Challenge este de 28.590 de euro (TVA inclusă), în timp ce modelul echipat cu motorul pe benzină de 165CP şi cu tracţiune faţă şi cutie automată în aceeaşi variantă de dotări este de 26.590 de euro (TVA inclusă). Versiunea de top, Revolution, echipată cu motorizarea diesel CD175, tracţiune integrală şi transmisie automată, va costa 34.590 de euro (cu TVA).
În funcţie de nivelul de echipare, posesorii vor putea beneficia de conectivitate Bluetooth, de ecran tactil color 5,8 inci, buton rotativ de comandă (HMI), sistemul de rabatare a scaunelor Karakuri, sistemul RVM de asistenţă a ‘unghiului mort’, sistemul de asistenţă la depăşirea liniilor ce delimitează benzile de mers, sistemul de frânare inteligentă în oraş (SCBS), sistemul de comutare automată între faza lungă şi scurtă (HBC), tapiţerie din piele, tracţiune integrală, jante de aliaj de 19 inci, cameră pentru deplasarea în marşarier, sistem de navigaţie, faruri Bi-Xenon direcţionale sau sistemul audio Bose cu nouă difuzoare.
Motorizarea pe benzină permite o autonomie medie de 6 litri/100 de km, în timp ce în versiunea diesel, prin cele două derivate de putere bi-turbo, de 150 CP şi 175 CP, consumul mediu combinat este de 4,5 litri/100 km.