Mazda lupta sa cucereasca pietele europene

Cucerirea pietei europene a devenit pentru Mazda un obiectiv extrem de important, mai ales dupa ce marca japoneza a intrat sub umbrela Ford si si-a deschis reprezentante pe toate pietele importante de pe batranul continent. Rezultatele n-au intarziat sa apara. In 2002, Mazda Motor a vandut 182.130 de autovehicule, cu 11% mai mult decat aratau previziunile initiale, in contextul in care, cu un an in urma, piata europeana a automobilelor inregistrase o scadere de 3,5%. Mai mult decat atat, la juma

Cucerirea pietei europene a devenit pentru Mazda un obiectiv extrem de important, mai ales dupa ce marca japoneza a intrat sub umbrela Ford si si-a deschis reprezentante pe toate pietele importante de pe batranul continent. Rezultatele n-au intarziat sa apara. In 2002, Mazda Motor a vandut 182.130 de autovehicule, cu 11% mai mult decat aratau previziunile initiale, in contextul in care, cu un an in urma, piata europeana a automobilelor inregistrase o scadere de 3,5%. Mai mult decat atat, la jumatatea anului financiar 2002, reprezentantii marcii raportau cresteri ale veniturilor cu 12%, al profitului operational la nivelul grupului cu 30% si un venit net de patru ori mai mare fata de aceeasi perioada a anului precedent. Succesul s-a datorat in mare masura strategiei Mazda de a proiecta si dezvolta modele care sa corespunda asteptarilor clientilor europeni. Mazda6, masina care a inlocuit vechea nava amiral a marcii, Mazda 626 a ocupat pozitia a doua in topul masinilor anului trecut si a obtinut titlul „Car of the year”, pe piete importante cum sunt cele din Japonia, Finlanda, Irlanda, Croatia, Belarus, Slovenia sau Japonia.
Pentru 2003, Mazda si-a propus o crestere cu 15,4 % a vanzarilor in Europa, procentaj care ar corespunde unui numar de 210.000 vehicule comercializate. Un rol important in strategia marcii va reveni noului model Mazda2, pentru care e prevazuta o cota de 14% din vanzarile europene. Intrat in fabricatie la sfarsitul lunii ianuarie la fabrica din Valencia, noul model urmeaza sa atinga o cadenta de 40.000 unitati pe an pe piata europeana, desi pentru 2003 planul de vanzari este ceva mai mic, circa 30.000 de unitati.
In Romania, Mazda2 va putea fi achizitionata incepand din luna aprilie a acestui an. Este o masina de clasa B (mica), care va avea de infruntat o concurenta serioasa, in special cea a modelelor franceze Peugeot 206, Citroen C3 si Renault Clio. Pe de alta parte, segmentul B reprezinta circa 20% din totalul vanzarilor de automobile din import, ceea ce poate insemna si o buna oportunitate pentru Mazda2 de a cuceri o parte din piata locala.
Noul model va fi comercializat in patru variante de motorizare, trei pe benzina si unul diesel. Propulsoarele pe benzina sunt de tip DOHC si au cilindree de 1,25, 1,4 si 1,6 l, iar motorul diesel de 1,4 l este de tip „common rail”. Ultimul este si cel mai economic. Mazda2 diesel consuma in medie 4,5 l/100 km, iar modelele pe benzina circa 6,5 l/100 km. Un element important il reprezinta spatiul interior. Fata de vechiul model Demio, Mazda2 a castigat 117 mm in lungime, 45 mm in inaltime si 30 mm in latime. Portbagajul are 267 l (foarte mare pentru clasa din care face parte masina), iar cu spatarele scaunelor din spate pliate se poate obtine o capacitate de incarcare de 1.044 l. Elementele de siguranta n-au fost nici ele neglijate. Mazda2 este prevazuta cu airbag-uri frontale, laterale si pentru zona capului, centuri de siguranta fata cu actionare in doua faze, iar cele spate cu prindere in trei puncte. La acestea se adauga elementele de siguranta activa care includ ABS-uri, frane asistate sau controlul dinamic al stabilitatii.

Caracteristici tehnice:

Motorizari benzina    1,25 l/75 CP
    1,4 l/80 CP
    1,6 l/100 CP
Motorizari diesel    1,4 l /68 CP
Consum     6,5 l (benzina)
    4,5 l (diesel)
Volum portbagaj    267 l
Volum portbagaj     1.044 l
cu bancheta lasata    
Volum rezervor    45 l
Obiectiv vanzari    30.000 bucati Europa in 2003    
Disponibila la vanzare aprilie 2003 pe piata romaneasca