Ca de fiecare dată când vorbim de Mazda echipamentele aflate în dotarea vehiculului încă de la primul nivel sunt mult peste ce oferă concurența. Cel puțin din punct de vedere numeric. Modelul se poate lăuda însă cu posibilitatea de a oferi tuturor ocupanților o conexiune la internet și, mai ales, cu sistemul Aha care permite ascultarea a mii de posturi de radio de pe întregul glob.
Ca și primele două modele Mazda din noua generație, Mazda3, uimește prin limbajul de design KODO. Aspectul exterior nu a fost însă gândit doar pentru a atrage privirile, vehiculul având și o un coeficient aerodinamic care se permite o substanțială economie de carburant.
Liniile atractive ale exteriorului sunt completate de un habitaclu spațios, mai mare decât cel al variantei actuale. Interfața om-mașină (HMI) a fost optimizată în special prin adoptarea unui sistem head-up display. Modelul poate fi propulsat fie de motoare alimentate cu benzină cu puteri cuprinse între 100 CP și 165 CP, fie de un diesel care dezvoltă 150 CP. Toate propulsoarele pot fi cuplate la sisteme de transmisie manuale sau automate cu șase trepte.