Campania de publicitate realizată de McCann Erickson pentru lanțul de magazine Dedeman, „Every change helps”, a fost premiată cu trofeul Grand Effie, în cadrul galei de la începutul acestei săptămâni. Cele mai multe premii au fost câștigate de agențiile McCann Erickson și Graffiti BBDO, fiecare plecând acasă cu câte cinci trofee. Premiile Effie recompensează campaniile care au obţinut rezultate excelente, bazându-se pe idei creative şi strategii inovatoare.
„Au fost acordate 36 de premii, de două ori mai multe față de anul trecut”, a declarat, pentru Capital, Victor Dobre, director general al International Advertising Association (IAA). „Gala a fost echilibrată, au fost premiate mai multe agenții. Anul acesta au fost multe campanii foarte bune în concurs, se vede că lumea a iești din amorțeala de după criză”, a mai spus el.
Astfel, McCann Erickson a câştigat 2 trofee de Aur (în categoria Telecommunications Internet & Data pentru Vodafone – “The Wedding” şi în categoria Retail pentru Dedeman – “Every Change Helps”) şi 2 trofee Silver, ambele pentru Rom – “American Rom” în categoriile Food Products şi Media Efficiency). La acestea se adaugă trofeul Grand Effie câştigat pentru campania Dedeman.
Graffiti BBDO a primit 3 trofee de Bronz (în categoria Durables pentru Dacia – “Agent Dacia avantaj”, în categoria Non-profit/ Pro-Bono, Public service campaigns pentru BAT – “Upgraded City” şi în categoria Telecommunications Internet & Data pentru Romtelecom Clicknet – “Telcu Family 3D Clicknet” ), 1 trofeu de Argint (în categoria Telecommunications Voice offers pentru Telcu Family 3D Voce – “Telcu Family 3D Voce”) şi un Aur (în categoria Non-profit/ Pro-Bono, Public service campaigns pentru Salvează Vieţi – campania “Don’t Ignore Me”).
„Ediţia din acest an a ieşit mai bine decât ne-am aşteptat, atât din punct de vedere al lucrărilor înscrise, cât şi ca nivel de senioritate al celor care au acceptat să fie în juriu”, a declarat Sorin Blaga, Preşedintele Comitetului de organizare al Effie 2011. „Totodată, au contat noutăţile pe care le-am adus la această ediţie – cele două categorii noi şi posibilitatea de lucru online pentru înscrierea lucrărilor şi, nu în ultimă instanţă, am avut un număr mare de participanţi la gală", a adăugat el.
Agenţiile şi companiile premiate in cadrul editiei din acest an sunt: 23 Communication Ideas&Heineken România, BrandTailors, Bridge Communication, CAP, Cohn & Jansen JWT, Cohn&Jansen on behalf of Scala JWT, GAV, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Grey Worldwide Romania, Leo Burnett & Target România, McCann World Group România, Next Advertising, Odyssey Communication, Ogilvy&Mather Romania, OgilvyOne, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis Romania, Sister & Co, Webstyler.
„Cred că Effie este printre cele mai bune festivaluri de publicitate din Europa şi am văzut destule la viaţa mea”, a spus Max Palla, preşedintele juriului. „De ce spun asta? Pentru că interesul faţă de competiţie este mare, traducându-se într-un număr mare de înscrieri anul acesta, juriul este select şi complex, nivelul de notorietate al festivalului este ridicat, dar şi al oamenilor care îl reprezintă, organizarea este impecabilă," a explicat el.
Care este reclama ta preferată? Votează aici.