McDonald’s se pare că a găsit reţeta succesului, după ce la finalul anului trecut a raportat prima scădere a vânzărilor din ultimul deceniu, fapt care a atras şi demisia şefului diviziei din SUA. În luna mai, vânzările au revenit pe creştere, ajutate de mâncărurile ieftine şi suplimentele din noile meniuri, după ce în luna precedent compania raportase un declin al afacerilor, transmite AP.
Cel mai mare lanţ de hamburgeri din lume a spus că vânzările globale au urcat cu 2,6% în restaurantele deschise cu cel puţin un an în urmă, ajutate în special de ofertele extra Friday (o băutură – cafea sau o cola – acordată gratis la meniurile cumpărate vinerea, n.r.). În Statele Unite, vânzările au crescut cu 2,4%, rezultatele fiind impulsionate de Dollar Menu (meniu la doar 1 dolar) şi noile sandwich-uri cu pui pane de la micul dejun.
În Europa, cifrele au avansat cu 2%, în condiţiile în care declinul din Germania şi Franţa a fost compensat de rezultate puternice în Marea Britanie şi Rusia.
De asemenea, vânzările din regiunea care înglobează Asia, Orientul Mijlociu şi Africa au avansat cu 0,9%. Pe de altă parte, McDonald’s subliniază faptul că vânzările din China au consemnat o scădere, din cauza temerilor cu privire la gripa aviară.
Confruntaţi cu schimbarea comportamentului de masă
McDonald’s, care deţine 34.000 de restaurante în întreaga lume, se luptă pentru a creşte vânzările confruntându-se cu schimbarea obiceiurilor de a mânca şi cu o creştere slabă în industria restaurantelor.
La sfârşitul anului trecut, compania a anunţat prima scădere a vânzărilor lunare după aproape un deceniu. Imediat după aceea, a fost demis şeful diviziei din SUA, iar focusul s-a mutat pe preţuri şi reîmprospătarea meniurilor.
Specific Statelor Unite, compania încearcă să atragă clienţi promovând puternic Dollar Menu şi venind cu alte promoţii, cum ar fi două Big Mac la preţ de unul. Analiştii spun că strategia este proastă pentru marjele de profit, dar compania spune că este necesar pentru a câştiga cotă de piaţă, dată fiind creşterea slabă din industria restaurantelor.
Reacţia competitorilor
Focusul agresiv pe preţuri al McDonald’s forţează competitorii să răspundă. Burger King şi Wendy’s, care lucrează la îmbunătăţirea imaginii mâncărurilor lor, şi-au schimbat instrumentele de marketing promovând mai multe oferte. Subway, care e deţinut privat şi nu raportează cifre de vânzări, a introdus de asemenea o ofertă de meniu combinat la 4 dolari.
Chiar dacă îşi promovează cu frenezie mesele ieftine, cu toate acestea, lanţurile tradiţionale de fast-food precum McDonald’s încearcă să-şi schimbe imaginea mâncărurilor lor pentru a reflecta schimbarea comportamentului de a mânca.
Planuri de viitor
Puiul pane de la McDonald’s, care a fost introdus la sfârşitul lunii martie, intenţionează să atragă persoane cu vârste de 20-30 de ani, care vor mâncări mai proaspete. Pane-urile costă acum în jur de 4 dolari pe bucată şi sprijină marjele de profit, după ce iniţial s-au vândut cu discount.
CEO Don Thompson, care a preluat ştafeta vara trecută, a spus de asemenea că McDonald’s are un plan măreţ de noi ingrediente pentru meniuri în acest an. Compania a crescut frecvenţa ofertelor cu perioadă limitată pentru a menţine meniurile proaspete.
Vânzările globale, care au crescut mai mult decât a raportat oricare regiune, au fost susţinute de Canada şi America Latină, care raportează separat.
Acţiunile McDonald’s avansau cu 2% în deschiderea sesiunii de luni de pe Wall Street, până la 100,10 dolari, nivel la care valoarea de piaţă a companiei era de 100 miliarde dolari.