McDonald’s, Adobe şi Syngenta sunt companiile care oferă cele mai bune condiţii de muncă pe piaţa din România, potrivit studiului Best Employers 2008/09 realizat de catre Monday Insight Consulting, partener strategic al Hewitt Associates.
Anul acesta lista Best Employers cuprinde companii din domenii precum: IT, industria materialelor de construcţii, juridic, industria chimică, restaurante de tip fast-food, FMCG şi distributie de FMCG – varietatea acestora dovedind că implicarea angajaţilor nu depinde de industria în care aceştia lucrează.
Rezultatele studiului au fost structurate pe pe două sectiuni: companii mari şi companii mici şi mijlocii.
La secţiunea „companii mari” se regăsesc McDonald’s, care activează în industria restaurantelor de tip fast-food, urmată de Provident, din industria financiară, şi de Hankel, care face parte din industria bunurilor de larg consum. În clasament se mai află şi Holcim şi Macromex.
În topul „companiilor mici şi mijlocii”, pe primul loc se află Adobe, din industria IT, urmată de Syngenta, industria chimică, şi de casa de avocatură Ţuca Zbârcea & Asociaţii. Următoarele locuri sunt deţinute tot de companii din industria IT, respectiv Microsoft şi Neogen.
Peste 60% dintre manageri cred că oferă angajaţilor oportunităţi de dezvoltare
Potrivit studiului Best Employers 2008/09, peste 60% dintre manageri cred că organizaţia lor oferă angajaţilor oportunităţi de dezvoltare, în timp ce doar 44% dintre angajaţi consideră acest lucru ca fiind adevarat.
În cadrul companiilor Best Employers peste 81% dintre managerii Celor mai Bune Companii consideră acest fapt ca find adevarat, şi doar 68% din angajaţi sun de accord.
Companiile identificate ca Best Employers în România au un nivel de implicare a angajaţilor de peste 76% – ceea ce înseamnă că se pot baza pe un comportament productiv şi implicat din partea a peste trei sferturi din forta lor de muncă. Aceşti angajaţi îşi prezinta compania într-un mod pozitiv faţă de colegii şi prietenii lor, clienţi, şi potenţial angajaţi. Aceştia sunt dispuşi să rămână în organizaţie pentru o perioadă mai lungă de timp şi fac eforturi suplimentare pentru a atinge obiectivele de business.
Studiul mai arată că doar 55% dintre angajaţii companiilor participante la studiu simt că primesc informaţia relevantă cu privire la compania lor şi chiar mai puţini afirmă că managementul lor este deschis şi sincer în comunicarea cu ei.
Studiul este realizat cu participarea a 50 de companii, cu peste 12.800 de angajaţi şi 417 manageri. Clasamentul a fost realizat în funcţie de scorul obţinut în urma analizei răspunsurilor la trei chestionare, respectiv cel de satisfacţie a angajaţilor, de leadership şi chestionarul de audit al resurselor umane.