Luni, McDonald’s a anunțat că a început un proces de vânzare a tuturor restaurantelor sale din Rusia, ieșind din această țară după mai bine de 30 de ani, în urma invaziei din Ucraina, relatează Reuters.

Precum alte lanțuri multinaționale, McDonald’s caută să părăsească țara invadatoare. Având în vedere că economiile acestor nume mari sunt determinate de imaginea pe care o au în conștiința consumatorului, aceste decizii au venit ca reacție naturală față de atacul pe care Rusia l-a lansat.

Cel mai mare lanț de fast-food din lume decisese în martie să închidă cele 847 de restaurante din Rusia, suportând o pierdere de 50 de milioane de dolari pe lună. Acum se așteaptă să înregistreze o cheltuială de aproximativ 1,2 miliarde de dolari până la 1,4 miliarde de dolari în urma vânzării.

Un moment istoric în jurul unui brand global

Decizia de a-și vinde activele din Rusia, inclusiv locația emblematică din Piața Pușkin din centrul Moscovei, marchează o retragere majoră a unui brand occidental de vârf. 5.000 de oameni au participat la deschiderea acesteia. În aceeași manieră, și alte brand-uri caută să se retragă, izolând Rusia de întreaga lume. Cândva un moment istoric pentru Rusia, apariția acestui magazin, după căderea Uniunii Sovietice, acum un alt moment istoric în jurul acestuia prin închiderea sa.

Ce va urma în continuare?

Reprezentanții McDonald’s au declarat că încearcă să vândă toate restaurantele din Rusia unui cumpărător local, dar vor continua să păstreze marca comercială.

„Criza umanitară provocată de războiul din Ucraina și mediul operațional imprevizibil care a precipitat-o au determinat McDonald’s să concluzioneze că nu mai este sustenabil să continue să dețină afacerea în Rusia”, a precizat McDonald’s.

Plecarea acestor companii cu renume mondial s-ar petrece prin încercarea de a vinde activele din Rusia sau prin predarea lor unor manageri locali. Această strategie le este impusă de circumstanța în care se află deoarece în același timp ele trebuie să respecte în continuare sancțiunile impuse de conflictul din Ucraina și pe lângă asta să încerece să facă față amenințărilor Kremlinului referitoare la respectivele active. Aceștia amenință că aceste active deținute de străini ar putea fi confiscate.

Compania a declarat că se va asigura că cei 62.000 de angajați ai săi din Rusia vor continua să fie plătiți până la încheierea oricărei tranzacții și că aceștia vor avea locuri de muncă viitoare la orice potențial cumpărător. IKEA a decis același lucru în cazul angajaților săi.