Dar, în ultima perioadă, gigantul american se zbate cu probleme uriaşe, cauzate, în parte, şi de competiţia tot mai acerbă. Publicaţia britanică The Economist a realizat o hartă care arată teritoriile disputate de cele mai mari lanţuri fast-food din America (Burger King, care este o companie privată, nu a fost inclus).
McDonald’s tinde să domine în Europa de Vest. KFC, care este cunoscut pentru puii săi prăjiţi, domneşte suprem în China şi în mare parte din Asia. Compania sa mamă, Yum Brands, s-a extins rapid în China: numărul punctelor de vânzare KFC a crescut cu 59% aici în ultimii cinci ani şi a depăşit totalul american în 2013.
La capitolul puncte de vânzare, Subway este noul bastion al culturii fast-food americane. Compania cu capital privat, care şi-a pus bazele în 1965, are 43.000 de restaurante în 108 ţări din întreaga lume. În prezent, este lider pe mare parte din Asia, Americi şi în SUA.