McDonald’s România lansează primul restaurant care oferă servicii de livrare. Acest serviciu este disponibil zilnic în intervalul orar 10:00 – 18:00 și este valabil pentru zona Piața Victoriei din București.  ”Pin introducerea noului serviciu de livrare la domiciliu continuăm să răspundem cerințelor consumatorilor McDonald’s, care doresc  să se bucure de produsele lor preferate acasă sau la birou.”, declară Daniel Boaje, Director General McDonald’s România.      

Boaje pune că lanțul de restaurantele ale cărui operațiuni le conduce are, zilnic, în medie, 140.000 de clienți.

McDonald’s, liderul pieţei de restaurante din România, are în plan să deschidă cel puțin două restaurante anul acesta, dintre care unul în provincie, şi să remodeleze  patru unități vechi. În plus, „încercăm să deschidem încă patru McCafé-uri. Cu 11-12 McCafé în ţară vom avea o poziţie foarte importantă şi pe piaţa cafenelelor”, spune să remodeleze trei – patru unități vechi.

McDonald’s România operează o rețea de 65 de restaurante (din care 7 sunt francize) și, în 2011, a avut venituri de 407,4 miloane de lei (aprox. 96 mil. euro, calculat la cursul mediu anual din 2011), în scădere cu aproape 5%, comparativ cu 2010. Profitul aproape că s-a înjumătăţit comparativ cu 2010, până la  178 mil. lei (aprox. 4,2 mil. euro). Datele pentru 2012 nu sunt încă disponibile, dar cel mai probabil afacerile din țară ale gigantului american au stagnat.

Lanţul de restaurante de tip fast-food a fost vizitat, anul trecut, de 50 de milioane de români  – “La o populaţie de 21 de milioane am putea spune că fiecare român a mers de cel puţin două ori într-un McDonald’s. Avem o masă enormă de clienți”, spune Boaje.

Aceste cifre țin McDonald’s România la o mare și confortabilă distanță de competitori: KFC (Kentucky Fried Chicken), franciza controlată pe plan local de omul de afaceri Puiu Popoviciu, are o rețea de 48 de restaurante, iar Subway, intrat pe piaţa locală în aprilie anul trecut, deține 12 unități pe piața locală.

Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro. Adică jumătate din întregul domeniu de restaurante.