Compania McDonalds raporează scăderi ale vânzarilor globale per punct de desfacere cu 2,2% de la lună la lună. Pierderile depăşesc astfel aşteptările analiştilor care prognozau un declin de 1,7%, citim în portalul de ştiri online Business Insider.
În Statele Uunite, situaţia este şi mai gravă, după ce gigantul fast-food a raportat scăderi ale vânzarilor per restaurant, de 4,6%.
Graficul arată prăbușirea uluitoare a vânzărilor în SUA per punct de desfacere, în ultimii cinci ani.
Vânzări per punct de desfacere reprezintă vânzările la toate restaurantele McDonald deschise de cel puțin 13 luni, inclusiv în cele închise temporar.
Compania McDonalds a anunţat, de asemenea, că rezultatele în cel de-al patrulea trimestru vor fi cel mai probabil afectate de continuare de performanţele negative, precum și de impactul câștigului pe acţiune de la 0.07 dolari la 0.10 dolari, din cauza unei probleme de aprovizionare în China şi de la 0.07 dolari la 0.09 dolari pe acțiune din cauza întăririi dolarului american.
McDonalds a anunţat într-o declarație că munceşte "cu sârguință pentru a-şi spori piața, simplifica meniul și pentru a pune în aplicare o structură organizatorică la nivel local pentru a îmbunătăţi realaţia cu consumatorii."
Cifrele dezamăgitoare ale McDonalds apar ca urmare a creşterii competiţiei în America, compania urmând să facă faţă unor alte restaurante, cum ar fi Chipotle. Săptămâna trecută am observat că însăşi Federal Reserve, în raportul său privind economia americană, arăta că apetitul consumatorilor față de puncte de vânzare cum ar fi Chipotle, în defavoarea lanțuri de desfacere mai îndepărtate, cum ar fi McDonalds.
CEO-ul McDonald, Don Thompson, a luat act de schimbarea atitudinii consumatorilor, fapt care a afectat compania și a descris cu exactitate cum e sa mananci la Chipotle, competitorul McDonald.
"Clienții doresc să personalizeze masa cu ingrediente relevante la nivel local", a spus Thompson. "De asemenea, ei doresc să se bucure de masă într-o atmosferă contemporană, primitoare. Şi îşi doresc mai multe opţiuni. Opţiuni în felul în care comandă, opţiuni în ceea ce comandă şi în felul în care sunt serviţi."
În prezent lanţul de restaurante Chipotle oferă peste 600.000 de moduri de a comanda mâncare.
În al treilea trimestru, vânzarile per restaurant Chipotle au crescut cu 19,8%. În aceeaşi perioadă vânzărire per restaurant McDonald au scăzut cu 3,3%.