Cel mai important lanț mondial de fast food, McDonald’s, a anunțat închiderea parteneriatului cu IBM pentru preluarea automată a comenzilor, utilizând inteligența artificială.
McDonald’s renunță la parteneriatul cu IBM
Informația a fost divulgată într-un e-mail intern trimis tuturor francizaților.
Tehnologia a fost testată în peste 100 de locații din Statele Unite încă din 2021. Deși nu a avut efectul scontat, soluția rămâne relevantă și merită explorată în continuare.
McDonald’s a sugerat că este dispusă să găsească un alt partener pentru a încerca din nou, sperând la un succes mai mare, notează Restaurant Business Online.
„Deși au existat succese până în prezent, considerăm că există o oportunitate de a explora mai pe larg soluțiile de comandă vocală.
După o analiză atentă, McDonald’s a decis să încheie parteneriatul actual cu IBM și tehnologia va fi dezactivată în toate restaurantele care o testează, cel târziu până pe 26 iulie 2024”, a declarat Mason Smoot, directorul operațiunilor restaurantelor McDonald’s USA.
Compania va lua o decizie privind viitoarea comandă vocală până la finalul anului
Compania va continua să evalueze planurile sale pentru a lua „o decizie informată privind o soluție viitoare de comandă vocală până la sfârșitul anului”, a explicat el. Parteneriatul IBM cu McDonald’s pentru punctele de drive-thru a început în 2021, după ce McD Tech Labs a fost vândută către IBM în acel an.
Într-o declarație pentru Restaurant Business, McDonald’s a explicat că scopul testului a fost să determine dacă comanda vocală automată ar putea accelera serviciul și simplifica operațiunile. Compania a subliniat atât în declarația sa, cât și în mesajul către operatori, că IBM rămâne un „partener de încredere” și că vor continua să utilizeze multe dintre produsele acestora în sistemul global. Pe de altă parte, IBM a declarat că discută cu alte lanțuri de fast-food pentru a implementa tehnologia.
Într-o declarație pentru media, IBM a afirmat că este în discuții cu alte lanțuri de fast-food pentru a utiliza tehnologia.
Potrivit declarației, „IBM a dezvoltat tehnologii automate de preluare a comenzilor împreună cu McDonald’s pentru a sprijini utilizarea emergentă a AI-ului activat vocal în drive-thru-urile restaurantelor. Această tehnologie s-a dovedit a avea unele dintre cele mai cuprinzătoare capabilități din industrie, fiind rapidă și precisă în unele dintre cele mai solicitante condiții. În timp ce McDonald’s reevaluează și rafinează planurile sale legate de inteligența artificială, așteptăm cu nerăbdare să continuăm să lucrăm cu ei la o varietate de alte proiecte”.
Publicația americană notează că McDonald’s a adoptat o abordare mai precaută în privința utilizării inteligenței artificiale pentru drive-thru, în ciuda faptului că multe alte lanțuri de restaurante au integrat deja pe scară largă această tehnologie. Lanțuri precum Checkers and Rally’s, Hardee’s, Carl’s Jr., Krystal, Wendy’s, Dunkin și Taco John’s fie testează, fie au implementat tehnologia în drive-thru-urile lor.