În 2013, ponderea tinerilor cu vârsta mai mică de 25 de ani a ajuns la 76% din numărul total al angajaților CGS în România, în creştere faţă de media anului precedent, când a fost de cca 70%. Compania americană CGS este cel mai mare furnizor de soluţii de outsourcing prezent pe piaţa din România. "Este greu pentru majoritatea studenţilor să se întreţină în facultate fără să muncească şi este greu pentru orice absolvent să nu îşi găsească un loc pe piaţa muncii; să nu uităm că în România şomajul în rândul tinerilor sub 25 de ani a crescut de la cca 18-19% în urmă cu 4 ani la 23% în prezent, apropiindu-se deci de un sfert din forţa de muncă. Am încurajat întotdeauna în mod constant tinerii şi nu am ezitat să îi angajăm pe cei care nu au multă experienţă dar, în schimb, au anumite aptitudini şi, mai ales, au responsabilitate şi dorinţa de a munci. Orice companie (care poate face acest lucru) trebuie să sprijine angajarea tinerilor, întrucât altfel riscăm să "pierdem" o generaţie întreagă, care va intra şi va rămâne în cercul vicios al şomajului", a arătat Vladimir Sterescu, Country Manager al companiei americane CGS, cel mai mare furnizor de soluţii de outsourcing din România.
"Specificul activităţii de outsourcing ne ajută să sprijinim tinerii, întrucât munca li se potriveşte foarte bine", a precizat Vladimir Sterescu. Outsourcingul proceselor de business are două laturi principale- de back-office şi de front-office; cea din urmă include toate activităţile ce presupun interacţiunea şi relaţiile directe cu clienţii: vânzări, suport tehnic, relaţii comerciale, plăți etc, toate fiind acțiuni caracteristice unui contact center.
"Atât domeniile din care provin companiile clienţi, cât şi pieţele pe care acestea activează necesită competenţe pe care le regăsim îndeosebi în rândul tinerilor", a arătat Vladimir Sterescu. CGS este o companie americană, aşa încât, în mod firesc, o mare parte din business-ul său provine de la companii din SUA, care au ca pieţe de desfacere America de Nord, America Latină şi Europa; în plus, portofoliul de firme din diferite ţări europene s-a extins, aşa încât paleta de limbi străine pe care trebuie să le stăpânească angajaţii este extrem de largă. Mai mult, în majoritatea cazurilor, sunt necesare diferite competenţe tehnice, întrucât majoritatea companiilor care îşi externalizează activităţile provin din IT şi telecomunicaţii, acestea fiind urmate de sectorul bancar, asigurări şi utilităţi.
În România, CGS are aproape 3.000 de angajati; în total, în locațiile situate în America de Nord, America de Sud și Europa, numărul angajaților CGS este de cca 6.500.